Incepand de ieri, Banca Comerciala Romana se prezinta, in peisajul bancar autohton, cu o noua identitate si atitudine, semn al integrarii in grupul Erste. Cu o sigla noua si sub logo-ul "Gandim la fel", BCR pastreaza traditia si renumele dobandit, la care adauga valoarea brandului Erste. "Daca pana acum schimbarile au avut loc doar in interiorul bancii, a sosit momentul ca aceste schimbari sa fie vazute si din exterior. Shimbarea celui mai important element de identificare al bancii, logo-ul, arata ca BCR paseste intr-o noua era. Este mai mult decat o schimbare de litere si culori. Avem un nou logo, mai puternic si mai bun. Am dorit ca mai intai sa transformam intregul sistem de functionare in ansamblul sau astfel incat clientii sa simta imbunatatirea la nivelul produselor si serviciilor, precum si atentia sporita, la standardele europene cu care sunt tratati"- declara Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR. Inspirat de vremea ploioasa de la Bucuresti si de faptul ca participantii la eveniment au fost nevoiti sa se adaposteasca sub umbrelele oferite de banca, Andreas Treichl, presedintele Consiliului de Supraveghere al BCR, a incercat, plastic, sa explice semnificatia schimbarilor survenite. "Se spune ca o banca ofera clientilor umbrele cand vremea este insorita, iar cand ploua le cere inapoi. Noul BCR infirma aceasta perceptie si arata ca lucrurile stau invers ca semn al manifestarii grijii si respectului fata de clientii nostri. Aceasta deoarece, desi suntem cu totii diferiti, totusi 'Gandim la fel>>". Cea mai importanta schimbare adusa de noul logo consta in alaturarea la BCR a literei rosii S. S reprezinta un simbol traditional al bancilor de economii si al Erste Bank, dar si un element comun at tuturor subsidiarelor Grupului Erste. Punctul rosu de deasupra "S" este un simbol pentru economisire si reprezinta o moneda intrand intr-o cutie de economii. Investitiile imobiliare, in prim plan Dincolo de operatiunea de re-branding, banca lanseaza pe piata o serie de noi produse si da semnalul accelerarii pe segmentul ipotecar, domeniu care va asigura o sursa importanta de profit o lunga perioada de timp, avand in vedere procentul redus de intermediere bancara comparativ cu media europeana. Referindu-se la aceasta piata, Andreas Treichl a precizat: "Nu cred ca avem un bubble in Romania. Aceasta este o piata care se dezvolta foarte rapid. Preturile cresc, dar este o dezvoltare normala, si vor continua sa creasca". Printre noile produse si servicii lansate ieri de noul BCR mentionam: Centrele imobiliare retail - aceste centre sunt concepute, asa cum anunta oficialii bancii, pentru a deveni punctul de referinta al pietei bancare romanesti, pentru finantarea investitiilor imobiliare ale persoanelor fizice; O relansare a designului intregului portofoliu de carduri; Pachete de produse si servicii asociate contului curent care vor fi lansate in a doua parte a acestei luni - noul cont curent va fi pus in valoare prin asocierea cu alte produse si servicii ale bancii, precum carduri de debit si credit, interogari de sold si retrageri gratuite de numerar la ATM, tranzactii on-line sau la telefon, diverse plati etc.; Un nou Centru de Contact BCR prin intermediul caruia clientii vor avea posibilitatea sa efectueze multiple operatii si sa beneficieze de asistenta specializata prin intermediul telefonului si prin e-mail; Un nou portal web prin care clientii pot solicita on-line carduri si credite, avand acces in timp real la informatii referitoare la intreaga gama si servicii BCR.Potrivit lui Teichl, noile schimbari vor permite BCR sa atinga in acest an tinta propusa de profit estimata la 1, 33 miliarde de lei si sa depaseasca pragul de patru milioane de clienti pe segmentul retail, fata de 3,3 milioane in prezent. BCR, membra a grupului Erste, gestioneaza in prezent active de peste 16 miliarde de euro, fiind cea mai importanta institutie bancara din Romania, ace are peste 520 de sucursale si agentii in intreaga tara, in majoritatea oraselor cu peste 10.000 de locuitori.