Distribuitorul detine 10-12% din piata romaneasca Compania de distributie Interbrands Marketing & Distribution Bucuresti are in vedere dezvoltarea modelului de business din Romania si in alte state din regiune, analizand in prezent oportunitatile pentru extindere, informeaza Mediafax. "Ne uitam continuu si activ la oportunitati de dezvoltare a modelului de business Interbrands si in alte state. Ne-am uitat la o serie de oportunitati, am analizat posibilitatea de joint ventures, de achizitii, asocieri si greenfield-uri. Este un lucru pe care vom continua sa-l facem si, daca apare o oportunitate si se potriveste cu cerintele noastre si ale partenerilor nostri, o vom face", a declarat directorul general al Interbrands, Rand Sherif. Oficialul companiei nu a oferit mai multe detalii despre aceste planuri, afirmand ca momentan nu exista ceva concret. Pentru 2007 vizeaza afaceri cu 25% mai mari Pentru acest an, firma vizeaza o crestere a cifrei de afaceri cu peste 25%, la 3,37 miliarde lei, dupa ce anul trecut a afisat afaceri de 2,2 miliarde lei. "Avem o rata de crestere de peste 25%, fiind combinatie intre valoarea afacerii, volumul si cota de piata", a afirmat Rand Sherif. In primul semestru al acestui an, compania a inregistrat vanzari nete fara TVA de 1,57 miliarde lei, cu 33% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Potrivit propriilor estimari, Interbrands detine o cota de 10-12% din piata romaneasca de distributie FMCG (Fast Mooving Consumer Goods - bunuri de larg consum). Oficialul Interbrands a mai spus ca intarirea monedei locale in raport cu cea europeana nu afecteaza in niciun fel vanzarile si profitul companiei, pentru ca majoritatea produselor distribuite sunt fabricate local si achizitionate in lei. Profitabilitatea unui astfel de business depinde si de marimea portofoliului de produse Referitor la profitabilitatea unei companii de distributie, Sherif a declarat ca ratele de profit sunt mici si depind de segmentele de produse acoperite si de provenienta acestora."Marcile internationale au preturi mai mari pentru consumatori decat cele traditionale, locale. Cu preturi mari obtii margini mai mari. In al doilea rand, depinde de segmentele acoperite. De exemplu, noi inca vindem foarte multe lame de ras traditionale, care au un pret mic si o rata de profit mica. Pe de alta parte, sunt aparatele performante, care sunt mai scumpe si care au margini mai mari", a exemplificat Sherif. Portofoliul Interbrands include produsele companiilor Procter&Gamble (inclusiv Gillette), British American Tobacco, Orkla Foods, Nestle, Nestle Purina PetCare, Rockstar, Pambac, Kotany, Cadbury, Gallina Blanca si Vodafone. "Strategia noastra pe termen scurt si mediu nu include extinderea portofoliului, cu exceptia catorva nise specifice pe care vrem sa intram. De fapt, este mai mult o strategie de consolidare a portofoliului pe care il avem, decat sa incercam sa adaugam noi parteneri", a mai spus Sherif.Referitor la dezvoltarea de branduri proprii, reprezentantul Interbrands a declarat ca, in prezent, portofoliul companiei include cateva produse fabricate de o companie sora din grupul Sarkis, sub brandul de Victory. "Nu avem o strategie activa in acest sens, dar daca apare o oportunitate vom dezvolta si produse sub brandul Interbrands, dar care nu vor avea o pondere importanta in afacere", a precizat Sherif.