Toate echipamentele necesare cursei de Formula 1 de la Istanbul (duminica, ora 15.00, TVR 1) au fost aduse pe mare.

Trei saptamini, motoarele au stat in paddock, pilotii s-au distrat in vacanta, iar unii patroni si-au satisfacut hobbyurile, Flavio Briatore cheltuind 22 de milioane de lire sterline pentru a cumpara clubul de fotbal londonez Queen’s Park Rangers. Din acest sfirsit de saptamina insa, Marele Circ isi reia reprezentatiile, duminica fiind programat spectacolul pe malul asiatic al Bosforului. Circuitul a fost mentinut in calendarul CM dupa ce in 2006 s-a aflat in centrul unui imens scandal politic. Printre cei trei oficiali care au inminat trofeele pilotilor de pe podium s-a aflat si primul-ministru al Ciprului de Nord, o enclava turca nerecunoscuta de comunitatea internationala. Totul a fost aplanat dupa ce organizatorii au platit o amenda consistenta.

Realizata de germanul Hermann Tilke, acelasi care si-a pus creionul si compasul, printre altele, si pe circuitul de la Casa Poporului, pista de la Istanbul are o lungime de 5,38 kilometri si este o combinatie interesanta de viraje lente, lungi linii drepte, dar si celebrul viraj 8, considerat cel mai dificil din intregul Campionat Mondial. Mecanicii sustin ca aceasta varietate pune probleme atit sasiului, cit si motorului, iar pilotii se pling intotdeauna de mari solicitari fizice pe acest circuit. Doua particularitati ale circuitului le constituie faptul ca se alearga in directia inversa acelor de ceasornic, asa cum se mai intimpla doar in Brazilia si la San Marino, iar pista nu se afla la acelasi nivel, din acest motiv frinele jucind un rol deosebit. Dat fiind faptul ca este un circuit nou, facilitatile pentru spectatori sint la cel mai inalt nivel. Capacitatea tribunelor este de 155.000 de locuri, dintre care 25.000 pe scaune, cu o parcare pentru 20.000 de masini. Dominante sint turnurile de 7 etaje construite special pentru VIP-uri la sfirsitul paddockului.

Si pentru personalul auxiliar al echipelor, Istanbulul reprezinta o provocare, logistica fiind transportata in cea mai mare parte pe mare datorita costurilor mai scazute. „In lista echipamentelor sint aproape toate lucrurile pe care la alte circuite obisnuiam sa le inchiriem de la fata locului, cum ar fi mese, scaune sau chestiuni de bucatarie. Aici, costurile de inchiriere sint atit de mari incit este mai economic sa cumparam aceste lucruri", sustine Miodrag Kotur, seful departamentului logistic de la Ferrari.

Kubica si Heidfeld pornesc in cursa cu prelungirea contractelor cu BMW Sauber in buzunar, insa nu acelasi lucru se poate spune despre Ralf Schumacher, care va trebui sa se dea jos din monopostul Toyota, o varianta fiind, conform „Bild", Toro Rosso, unde ar face echipa cu Sebastien Bourdais. Nici Fernando Alonso nu se simte prea bine la McLaren alaturi de Lewis Hamilton, dar, deocamdata, nici o alta scuderie nu s-a aratat dispusa sa-i achite salariul de 25 de milioane de euro pe an. De razboiul dintre cei doi ar vrea sa profite Kimi Raikkonen, primul cistigator pe acest circuit (2005) declarind ca va aborda mai agresiv ultimele sase curse din acest sezon, pentru a reintra in lupta pentru titlul mondial. In acest moment, pilotul de la Ferrari este doar al treilea in clasamentul pilotilor, la 20 de puncte in urma liderului Lewis Hamilton de la McLaren Mercedes. Cursa de la Istanbul va avea loc duminica, incepind cu ora 15.00 (in direct la TVR 1), calificarile pentru grila de start fiind programate simbata de la aceeasi ora.

Cum se tureaza motoarele pe circuitul de F1 de la Istanbul, pe www.cotidianul.ro/select