Vinzarile de autoturisme noi din primele sapte luni au pastrat ritmul de crestere raportat in prima jumatate a anului.

Piata de autoturisme noi a crescut cu 22,4% la sfirsitul perioadei ianuarie-iulie din acest an, ajungind la 177.685 de unitati, fata de nivelul de 145.000 de unitati consemnat in intervalul similar din 2006, se arata in raportul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Segmentul autovehiculelor comerciale a urcat cu 28,8%, de la 21.000 de unitati in primele sapte luni ale anului trecut la 27.100 de exemplare in acest an. In ceea ce priveste importurile de autoturisme, vinzarile si-au mentinut la sfirsitul primelor sapte luni ritmul de crestere de 53,3%, nivel similar cu cel consemnat pe ansamblul primului semestru din acest an. Astfel, romanii au cumparat in perioada ianuarie-iulie peste 108.800 de masini noi din import, fata de 71.000 de unitati in intervalul similar din 2006. In schimb, vinzarile de autoturisme noi din productia locala au continuat sa scada, cu 7,1%, de la 74.175 de masini in 2006 la 68.880 de unitati in primele sapte luni din acest an.

Dacia si Daewoo au consemnat vinzari in scadere, simultan cu diminuarea cotei de piata, arata raportul APIA. Daca pe ansamblul primelor sapte luni din 2006 Dacia raporta vinzari de 60.537 de autoturisme si 7.257 de autoutilitare, in acest an cifrele au scazut la 58.037 de autoturisme si 4.464 de autovehicule comerciale. Cota de piata a producatorului de la Mioveni s-a diminuat de la 41,7 la 32,7%. Nici pentru Daewoo primele sapte luni din 2007 nu au adus un plus al vinzarilor, care au ajuns la 10.841 de unitati, in scadere fata de nivelul de 13.717 masini consemnat in intervalul similar al anului trecut. Cota de piata a Daewoo s-a restrins de la 9,4 la 6,1% in acest an.

Clasamentul vinzarilor pe marcile din import este condus in continuare de Renault, care a inregistrat vinzari de 17.180 de unitati in primele sapte luni din 2007 in urma unei cresteri de 45%. Cu 13.578 de masini comercializate, Skoda se claseaza pe locul secund, fiind urmata la mai putin de 800 de unitati de Volkswagen. Opel se afla pe pozitia a patra, cu 9.175 de masini vindute. Locurile cinci si sase sint impartite intre Ford si Peugeot, la mai putin de 100 de unitati diferenta intre fiecare. Urmatoarele locuri sint ocupate de Chevrolet, cu 7.126 de masini vindute, Hyundai - 6.629, Fiat - 4.976 si Toyota - 4.882.

Pentru modelele de import, clasamentul este dominat de Clio, care s-a vindut in 9.766 de exemplare in primele sapte luni. Un alt model Renault, Megane, ocupa pozitia secunda, cu 6.665 de unitati. In urma unei cresteri de peste 200%, Chevrolet Aveo s-a vindut in 4.932 de exemplare, urcind de pe pozitia a 14-a in 2006 pe a treia in acest an. Opel Astra Classic si-a gasit peste 4.700 de clienti. Trei modele Skoda, Fabia - 4.523 de unitati, Octavia - 4.180 de unitati si Octavia Tour - 4.040 de unitati, si-au adjudecat locurile cinci, sase si respectiv sapte. Urmatoarele pozitii au revenit modelelor Volkswagen Polo, cu vinzari de 3.750 de masini, Ford Fiesta - 3.563 si Hyundai Accent - 3.445.