Anul trecut, multinationalele de pe piata berii au inregistrat cresteri ale profitului de 100% fata de 2005.

Cele mai mari multinationale de pe piata autohtona, Ursus Breweries, Heineken, InBev si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), au inregistrat anul trecut impreuna profituri de 100 de milioane de euro, de peste doua ori mai mult decit in 2005, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Cea mai profitabila a fost Ursus Breweries, filiala companiei americane SAB Miller, cu o cifra de afaceri de 663,7 milioane de lei (188,3 milioane de euro), in crestere cu circa 23%, si un profit net de 123,9 milioane de lei (35,1 milioane de euro), de peste doua ori mai mult fata de nivelul din 2005. Urmeaza Heineken Romania cu o cifra de afaceri de 588,4 milioane de lei (166,9 milioane de euro) in 2006, fata de 574,8 milioane de lei in anul precedent, si un profit net de 94,4 milioane de lei (26,8 milioane de euro), in crestere de peste sapte ori.

Pe locul trei se situeaza InBev Romania cu afaceri de 558,1 milioane de lei (158,3 milioane de euro), cu aproape 37% mai mult decit in 2005, si un profit de 75,1 milioane de lei (21,3 milioane de euro), fata de 50,4 milioane de lei (circa 14 milioane de euro) in anul precedent. Nu in ultimul rind, URBB a facut anul trecut afaceri de 292,3 milioane de lei (82,9 milioane de euro), in crestere cu peste 19%, si un profit de 57,5 milioane de lei (17,5 milioane de euro), mai mult decit dublu fata de 2005. Cele patru companii detin in jur de 70% din piata berii.