In fruntea topulului hiphoperilor cu cele mai grase conturi bancare in 2006, publicat recent de revista "Forbes", Jay-Z conduce detasat, cu 36 de milioane de dolari agonisiti din muzica, dar si din afaceri. Shawn Carter, Jay-Z pe numele sau de scena, nu numai ca a avut cele mai mari profituri in 2006, dar a reusit sa se instaleze comod si pe primul loc in clasamentul celor mai prolifici, din punct de vedere financiar, rapperi din toate timpurile. In afara de incasarile obtinute din vinzarea a peste doua milioane de exemplare din ultimul sau album, "Kingdom Come", rapperul si-a completat veniturile de anul trecut cu profitul pe care i l-au adus casa de discuri Def Jam Recordings al carui director este, o franciza de baruri si alte citeva proiecte in colaborare cu Budweiser, Hewlet-Packard si General Motors. La 36 de ani, iubitul cintaretei Beyonce s-a asigurat si de statusul pe care il va avea in topul cistigurilor pe 2007, vinzindu-si pentru 204 milioane de dolari colectia vestimentara Rocawear, din care el va incasa, dupa primele estimari, mai bine de un sfert.

Dupa cum precizeaza revista "Forbes", interpretii de hip-hop, spre deosebire de starurile pop si de idolii rockului, isi urmeaza cariera muzicala paralel cu o prolifica activitate antreprenoriala. Lucru demonstrat si de ocupantul locului doi in topul "Hip-Hop Cash Kings", 50 Cent, situat la doar doua milioane de dolari mai jos decit Jay-Z. "Am de gind sa pun bazele unei fundatii care sa reziste multa vreme pe piata, pentru ca gloria vine si pleaca", a declarat anul trecut rapperul aceleiasi reviste. Dupa modelul zis si facut, cu succes totodata, firma producatoare de jocuri, ringtonuri, care include chiar si un sector destinat cartilor de fictiune, i-a adus lui 50 Cent o cifra de afaceri perfect compatibila cu incasarile obtinute din vinzarea muzicii sale. Si pentru 2007, strategia financiara a hiphoperului a dat roade, dat fiind ca, in luna mai, Coca-Cola a cumparat cu 4,2 miliarde o firma producatoare de apa minerala, pe care 50 Cent a promis ca o va sustine, in schimbul unei sume ce se ridica la aproximativ 100 de milioane de dolari.

Cel de-al treilea "rege", Diddy, nu se abate nici el de la modelul rapperului-intreprinzator. Detinatorul unei case de moda, al carei nume apare si pe flacoanele de parfum pe care l-a inregistrat la luxoasa companie Estee Lauder, producator la postul de televiziune MTV, Diddy demonstreaza si el cit de eficient este acest fel de "multitasking" in cariera. In cifre, eficienta s-a tradus, pentru 2006, in 28 de milioane de dolari.

In continuarea clasamentului urmeaza o lista de nume celebre, fiecare dintre acestea ilustrind succesul a ceea ce "Forbes" numeste "hiphoprenori". Timbaland, din muzica si afaceri - el fiind proprietarul companiei Mosley Music Group - a reusit sa puna deoparte 21 de milioane. Cel care-i rasufla in ceafa, cu doar un milion mai putin in banca, este Dr. Dre, la rindul sau implicat in afacerile showbizului. Incepind cu locul sase, veniturile scad sub 20 de milioane, Eminem marcind "doar" 18 milioane, iar nelipsitul Snoop Dogg, 17.