Mai multe companii aeriene lowcost sustin ca sunt nemultumite de serviciile oferite de aeroporturile Baneasa si Otopeni. Oficiali ai Blue Air si MyAir au anuntat ca pe perioada in care au fost transferate de pe aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni au inregistrat pierderi de milioane de euro. Fapt pentru care intentioneaza sa isi recupereze in instanta pierderile suferite. Insa nu este clar daca vor cere despagubirile aeroportului Otopeni sau celui din Baneasa.De cealalta parte, reprezentantii aeroportului Baneasa sustin ca majoritatea companiilor low cost le datoreaza sute de mii de euro. Iar scadenta este astazi.Inchis pentru modernizare din luna mai, aeroportul Baneasa a fost redeschis oficial miercuri, iar traficul pentru aeronavele mari va fi reluat din 19 august. In aceasta perioada, operatorii low cost au fost transferati temporar pe aeroportul din Otopeni."In cele trei luni cat am operat pe Otopeni am avut pierderi de trei milioane de euro din cauza diferentelor de tarif de operare dintre cele doua aeroporturi si a intarzierilor curselor. Am intarziat sute de ore in ultimele luni. Utilizam o aeronava in medie 16 ore pe zi si, daca intarziem la prima cursa, intarziem si la a doua si astfel suntem nevoiti sa platim despagubiri pasagerilor pentru situatiile in care avem decalaje mai mari de patru ore", a declarat, pentru Mediafax Nelu Iordache, directorul general al companiei Blue Air. El a mai spus ca intarzierile cele mai mari sunt cauzate de incapacitatea aeroportului de a respecta planul de marketing intocmit de companii, fapt care se explica si prin lipsa de profesionalism a angajatilor.Blue Air a calculat deja cuantumul pierderilor cauzate de intarzieri si va cere despagubiri aeroportului. "Deocamdata le trimitem factura, dar am luat legatura si cu avocatii pentru a ne recupera aceste pierderi", a mai spus Iordache. Directorul general al companiei MyAir, Antonio Ierovolino, a apreciat ca transferul temporar pe aeroportul Otopeni a adus companiei pierderea de pana la doua milioane de euro. "Avem pasageri care au rezervat bilete inca din luna ianuarie la preturi stabilite in functie de tarifele de operare de pe Baneasa, asa incat a fost necesar sa suportam integral diferentele", a spus directorul MyAir, citat de Mediafax. Mladin: "Companiile low cost datoreaza aeroportului Baneasa sute de mii de euro" De cealalta parte, directorul general al aeroportului Baneasa, ┼×tefan Mladin, ne-a declarat ca de la 19 august nu va fi niciun fel de majorari. "Nu pot sa va spun concret daca in urmatoarele luni vor fi sau nu majorari de tarife, dar cu siguranta de luni, 19 august, nu vor va niciun fel de crestere a tarifelor", a spus Mladin. El a spus, in schimb, ca majoritatea companiilor low cost au datorii mari catre aeroportul Baneasa, "de ordinul a sute de mii de euro, in total". Termenul limita de plata a acestor bani expira astazi. Companiile care nu vor face platile restante nu vor avea acces pe aeroport, a afirmat Mladin. In opinia sa, faptul ca respectivele companii low cost au inregistrat pierderi pe perioada in care au fost transferate pe aeroportul Otopeni, din cauza lucrarilor de modernizare a bazei din Baneasa, nu are legatura cu aeroportul pe care domnia sa il conduce. Wizz Air: "Nu vedem niciun motiv pentru a creste taxele" "Credem ca decizia de majorare a taxelor de operare ar fi una complet gresita. Aeroportul Baneasa va avea aceeasi infrastructura ca si inainte. Refacerea si reabilitarea pistei reprezinta un minim necesar, o obligatie elementara, si nu un beneficiu sau serviciu suplimentar. Astfel, nu vedem niciun motiv pentru a creste taxele", ne-a declarat Natasa Kazmer, Director Corporate Communications & Public Affairs Wizz Air.