Piata cafenelelor este in continua expansiune. Jucatorii autohtoni prefera locatiile din centrul orasului, in timp ce marile lanturi internationale si-au deschis primele reprezentante in mall-uri. In prezent, in Capitala sunt in jur de 3.000 de restaurante si cafenele, insa numarul acestora poate ajunge chiar si la 10.000, estimeaza omul de afaceri Catalin Mahu, proprietarul brandului autohton Cafepedia. In opinia sa, principalul impediment in extinderea acestui segment de piata ar fi lipsa spatiilor locative si chiriile destul de mari. Ieri, Catalin Mahu a inaugurat a doua cafenea, in zona Universitatii, si are deja in plan sa deschida o a treia unitate, pana la sfarsitul anului, in zona Unirii. Cafepedia 2 are o suprafata utila de 140 mp patrati si o capacitate de 96 de persoane. Investitia a fost de 100.000 de euro. Pentru a treia cafenea, Catalin Mahu estimeaza ca investitia va fi de cca. 200.000 euro. Pentru acest an, cifra de afaceri a lantului este estimata la 300.000 de euro. "Numarul de cafenele din Bucuresti este inca insuficient. Exista lanturi internationale de succes care si-au deschis in Romania cafenele si probabil vor veni si altele. Noi ne-am dorit sa cream un brand propriu, romanesc, nascut din specificul pietei", a declarat Mahu. Acesta a precizat ca desi nu este adeptul cafenelelor in spatii de tip mall sau office, pe viitor nu exclude prezenta brandului in astfel de locatii. Principalul competitor autohton este lantul Turabo Cafe, detinut de omul de afaceri Tudor Niculescu. Prezent pe piata locala din anul 2003, in prezent, Turbo cuprinde 12 cafenele si intentioneaza sa se extinda si pe piata externa. Dintre brandurile internationale prezente in Capitala, cel mai cunoscut este lantul american Starbucks. A ajuns pe piata romaneasca la inceputul anului si a deschis pana in prezent doua cafenele in locatii de tip mall. In spatii similare poate fi gasit si lantul Gloria Jean's, prezent pe piata autohtona prin franciza, din anul 2005. Lantul international de cafenele Hard Rock Cafe va deschide, in toamna prima cafenea din Romania, in parcul Herastrau, pe o suprafata de 2.000 metri patrati, potrivit informatiilor de pe pagina de Internet a companiei. In primavara, un alt jucator important, Coffee Republic, unul dintre cele mai cunoscute lanturi de baruri de cafea espresso din Marea Britanie, anunta ca a incheiat un acord de master-franciza cu firma Krruss Holdings, pentru dezvoltarea unei retele de cafenele in Romania. Tot atunci au aparut informatii ca un alt brand care ar urma sa vina pe piata din Capitala este lantul Aroma, din Israel, unul dintre concurentii cafenelelor Starbucks.