Republica Kazahstan a pasit astazi intr-o noua etapa a dezvoltarii sale social - politice. Reforma constitutionala, care a debutat in luna mai a.c., are o importanta istorica deosebita si va contribui la dezvoltarea continuu ascendenta a tarii noastre si la adaugarea unui continut real la transformarile democratice ale tarii. In fapt, s-a facut in tara un pas sensibil de la republica prezidentiala la o forma de conducere prezidential - parlamentara.Parcursul logic al realizarii practice in continuare a reformei a pornit de la Decretul Presedintelui Republicii Kazahstan din 20 iunie 2007,"Cu privire la dizolvarea Majilisului Parlamentului Republicii Kazahstan al celei de-a treia legislaturi si stabilirea alegerilor anticipate de deputati in Majilisul Parlamentului" si de la Hotararea Comisiei Electorale Centrale a Republicii Kazahstan din 21 iunie 2007,"Cu privire la stabilirea alegerilor la termen de deputati in maslihatele Republicii Kazahstan" pentru data de 18 august 2007 a alegerilor anticipate de deputati in Majilisul Parlamentului, alesi pe liste de partid si ale alegerilor la termen de deputati in maslihatele Republicii Kazahstan. La data de 20 august 2007 vor avea loc, de asemenea, alegeri anticipate de deputati in Majilisul Parlamentului Republicii Kazahstan, alesi de Adunarea Popoarelor din Kazahstan.Din numarul de 107 deputati ai Majilisului Parlamentului, 98 dintre ei se aleg pe baza listelor de partid, dupa sistemul reprezentarii proportionale si pe teritoriul unei circumscriptii electorale unice la nivel national. Noua deputati ai Majilisului se aleg de catre Adunarea Popoarelor din Kazahstan.Alegerile de deputati in Majilisul Parlamentului si ale deputatilor din maslihatele Republicii Kazahstan se efectueaza pe baza dreptului de vot universal, egal si direct, prin votare secreta.Este necesar de reamintit ca in Kazahstan s-a desfasurat in ultimii ani o activitate cu scop bine determinat pentru perfectionarea legislatiei electorale, a fost luata in considerare si a fost pusa in practica o serie de observatii si recomandari ale Biroului pentru institutii democratice si drepturile omului, continute in Rapoartele de bilant ale Misiunii acestui Birou din cadrul OSCE, care a avut ca scop actiunea de observare a alegerilor pentru Majilisul Parlamentului Republicii Kazahstan in anul 2004, a alegerilor Presedintelui Republicii Kazahstan in anul 2005, precum si in Evaluarea Biroului Legii Constitutionale a Republicii Kazahstan,"Cu privire la alegerile din Republica Kazahstan".Nu exista dubii asupra faptului ca alegerile ce urmeaza se vor desfasura intr-o atmosfera de transparenta si in deplina conformitate cu prevederile legii cu privire la alegeri si cu standardele mondiale ale legislatiilor electorale. Acest lucru a fost subliniat de catre Presedintele Republicii Kazahstan, Nursultan Nazarbaev, la cel de-al 11 Congres extraordinar al Partidului "Nur Otan": "Eu, ca Şef al statului si garant al Constitutiei, voi face totul ca alegerile sa fie libere si corecte, iar in Parlament vor intra acele partide care se bucura cu adevarat de sprijinul real al poporului".