Unul dintre cei mai mari hard discounteri din Germania a intrat pe piata autohtona.

Lantul german vine cu preturi mici Grupul Aldi, al zecelea operator de retail din lume, cu afaceri de aproximativ 39 de miliarde de euro, si-a facut simtita prezenta pe piata romaneasca prin infiintarea unei societati. Aldi Stores SRL este controlata in totalitate de Hofner, subsidiara austriaca a retailerului german, informeaza „Budapest Business Journal", care citeaza surse din piata. Firma din Romania a fost inregistrata la Ministerul Finantelor pe 26 iunie anul acesta, dar reprezentantii ei nu au putut fi contactati pentru detalii. Sediul firmei este amplasat in centrul Bucurestiului. Potrivit surselor citate de cotidianul unguresc, Aldi se afla in momentul de fata in stadiul de analiza a pietei romanesti, astfel ca nu exista inca un proiect de dezvoltare foarte bine pus la punct. In cazul in care decizia de a deschide magazine in Romania se va materializa, Aldi va gasi aici o piata destul de concurentiala pe acest segment. Aproape toti marii actori de pe piata de retail si-au adus in tara noastra si divizia de discount. Este vorba, spre exemplu, de Tengelmann, care detine Plus Discount, Lidl&Schwarz, care opereaza magazinele Kaufland, Louis Delhaize, cu Profi, si de Rewe, cu Penny Market. De asemenea, numarul de magazine cu preturi mici aproape s-a dublat de la un an la altul. Mai mult, de curind, un alt mare discounter german, Lidl, si-a anuntat prezenta in Romania. Compania intentioneaza sa faca investitii de aproximativ 150 de milioane de euro intr-o retea de peste 100 de magazine pina in 2011, conform unor surse din piata, citate de BBJ. Astfel spus, este foarte posibil ca rivalitatea dintre Lidl si Aldi sa se observe in curind si in tara noastra.

Pe plan regional, Aldi si-a indreptat atentia si catre Ungaria, unde planuieste sa deschida primele magazine in cursul anului viitor, grupul german demarind deja construirea unui centru logistic in apropiere de Budapesta, conform informatiilor publicate in presa ungureasca. Totodata, compania a deschis anul acesta magazine si in Polonia, unde intentioneaza sa deschida 20-30 de magazine in prima faza a proiectului.