Intrat pe piata romaneasca in noiembrie 2005, odata cu deschiderea simultana a primelor 11 magazine Plus, de tip discount, grupul german Tengelmann intentioneaza ca in urmatorii ani sa-si continue expansiunea intr-un ritm sustinut. "In anul financiar 2007-2008 (01.05.07-30.04.08)planuim sa deschidem 30 de magazine. Investitia totala in noile magazine si in logisticava fi de circa 60 milioane euro", ne-a declarat Uwe Klostermann, director general Plus Romania. La aceasta valoare se vor adauga, conform oficialului companiei, investitiile planificate pentru anul urmator: "Pentru viitorul an financiar, planuim deschiderea altor 30 de magazine, investitia in acestea fiind de aproximativ 45 milioane euro", a adaugat acesta. Pana in 2010-2011, reteaua Plus va numara 175 de unitati In ceea ce priveste planurile pe termen lung ale companiei, Klostermann a subliniat: "Plus planuieste sa deschida pana in 2010-2011 circa 175 de magazine de tip discount pe teritoriul Romaniei". Cat despre segmentul-tinta vizat in procesul de extindere, acesta a precizat ca "toate orasele cu peste 20.000 de locuitori sunt interesante". La intrebarea privind o eventuala concentrare a grupului german fie pe piata din provincie, fie pe cea a Capitalei, Klostermann ne-a aratat ca nu se poate vorbi despre asa ceva, intrucat ambele piete sunt considerate la fel de importante. 65 mil. euro: investitiile de pana acum in tara noastra La ora actuala, reteaua Plus cuprinde 43 de magazine, dintre care cel din urma a fost inaugurat ieri la Aiud, cu o investitie de 1,5 milioane de euro. De asemenea, urmeaza ca tot in cursul lunii acesteia sa mai fie deschise alte doua unitati la Curtea de Arges si Brasov. "Investitia in (toate - n.r.) aceste magazine se ridica la circa 65 milioane euro", ne-a precizat directorul grupului. In privinta cotei de piata detinute de companie in tara noastra, Klostermann ne-a declarat: "La ora actuala, suntem lideri de piata pe segmentul de discount si intentionam sa majoram aceasta cota si pe viitor". Cat despre modul in care grupul intentioneaza sa-si mentina pozitia pe piata, Klostermann a precizat: "Acest lucru este realizabil prin strategia noastra de expansiune la nivel national si, desigur, printr-un sortiment adaptat nevoilor in continua schimbare ale clientilor". Deocamdata, Tengelmann nu intentioneaza sa intre cu un alt brand pe piata In ceea ce priveste pozitia detinuta de tara noastra in cadrul operatiunilor desfasurate de companie la nivel global, directorul Plus Romania a subliniat ca un asemenea clasament este greu de intocmit, intrucat o comparatie implica numerosi parametri. "Cert este ca Romania se afla, desigur, printre primele locuri", ne-a declarat, totusi, Klostermann. Cat despre extinderea Tengelmann pe piata romaneasca la momentul 2005, acesta a subliniat: "Reteaua Plus este deja de multi ani prezenta in Polonia, Cehia si Ungaria. Oarecum, expansiunea in tari apropiate, precum Romania sau Bulgaria (intrarea pe aceasta din urma piata fiind planificata pentru 2008, n. red.), a fost o evolutie normala". Conform oficialului companiei, factorii care au determinat intrarea grupului pe piata autohtona au fost multipli, printre acestia numarandu-se: cresterea economica a tarii din ultimii ani si previziunile pentru anii viitori; populatia mare a Romaniei; concurenta redusa in ceea ce priveste prezenta retelelor internationale de retail la momentul respectiv; stabilitatea politica si economica. Cu privire la eventualitatea extinderii grupului pe un alt segment al pietei romanesti (do-it-yourself, cash & carry sau discount pentru imbracaminte), directorul Plus Romania a negat orice intentie de acest fel. "Pana in momentul de fata nu ne este cunoscuta nicio alta intentie de intrare pe piata a unei noi divizii Tengelmann", ne-a declarat Klostermann.