In Bulgaria, in prima jumatate a anului s-au importat aproximativ 150.000 de masini second-hand, relateaza BTA, conform datelor Asociatiei Importatorilor de Automobile. In Sofia se inmatriculeaza pe zi in medie aproximativ 700-800 de masini nou importate, ceea ce inseamna 30% din intregul import. Cresterea este cu 50% mai mare decat perioada similara din 2006, iar autoturismele nou cumparate sunt cu 26% mai multe.De asemenea, in prima jumatate a anului s-au vandut 24.923 de automobile, camioane, motociclete si automobile noi.Datorita lipsei oricaror cerinte ecologice legate de masinile de mana a doua si inlaturarii platii TVA la importul din tarile UE, in Europa Occidentala se pot gasi masini la varsta inaintata cu un pret de sub 500 euro. Chiar cu cheltuielile de transport si toate celelalte taxe, ele ii costa pe noii proprietari sub 1.000 euro. Totusi, automobilele noi trebuie sa corespunda normei ecologice Euro 4, pentru a fi inmatriculate, iar cele mai ieftine modele costa putin peste 7.500 euro.Observatiile comerciantilor de automobile second-hand arata ca aproape 80% din masini sunt importate de persoane particulare, iar schema pentru inmatricularea invalizilor nu mai este actuala. Au aparut, insa, noi siretlicuri. Demersul cel mai des intalnit pentru ieftinirea masinii este prezentarea unui document fictiv de vanzare-cumparare, in care este mentionat un pret serios scazut. Asa se economisesc impozitele si taxele, care trebuie sa intre la buget, comenteaza reprezentanti ai acestui business. Practic, firmele importatoare n-au aproape niciun folos din livrarea masinilor pe cale legala, dat fiind ca pe aceasta cale pretul automobilului este mai ridicat in comparatie cu cel oferit de persoane fizice.