Anian, o companie detinuta de Reuters, care monitorizeaza tendintele industriale pentru investitori institutionali, a anuntat luna trecuta ca Google a semnat un acord cu grupul taiwanez High Tech Computer privind crearea unui model de telefon dotat cu sistem Linux, ce urmeaza a fi lansat in primul trimestru al 2008.
Din raportul publicat de compania Anian reiese, conform unor surse industriale, ca grupul T-Mobile, detinut de Deutsche Telekom urmeaza a fi partenerul Google pentru piata americana in timp ce grupul Orange, detinut de France Telecom, va vinde acest model de telefon pe alte piete.
WSJ a precizat ca Google a contactat deja primii doi furnizori de servicii de telecomunicatii din SUA, AT&T Inc si VerizonWireless, in ultimele luni pentru ca aceste doua grupuri sa vanda telefoane dotate cu servicii Google.
Raportul Anian precizeaza ca Verizon Wireless a refuzat integrarea software-ului Google pe telefoanele proprii din cauza cererilor Google legate de veniturile obtinute din publicitate.
O persoana familiara cu aceasta situatie a declarat pentru Reuters ca discutiile intre Verizon Wireless, detinuta de Verizon Communications Inc., Vodafone Group Plc. si Google nu au dus la semnarea unui acord.
T-Mobile si Vodafone incorporeaza deja software-ul Google in cadrul telefoanelor vandute in Europa, in timp ce AT&T ofera acest serviciul printre alte optiuni de cautare pe web.
Google a precizat intr-un email ca "se afla in parteneriat cu mai multi operatori de telefonie si producatori de telefoane, precum si cu furnizori de continut din lume", fara a oferi insa detalii suplimentare.
Compania americana a adaugat ca serviciile wireless reprezinta o piata din ce in ce mai importanta insa nu a anuntat planuri privind constructia unui telefon mobil.
Google a construit deja telefoane prototip si a discutat detaliile tehnice cu anumiti producatori precum LG Electronics, a precizat The Wall Street Journal, citat de Reuters.
Publicitatea prin intermediul telefoanelor mobile reprezinta o piata destul de restransa dar operatorii de telefonie si companiile de publicitate spera ca acest lucu sa se schimbe.