Dupa lansarile Audi RS4 si Mercedes C 55 AMG, BMW raspunde provocarii cu a patra generatie de M3.

Noul M3: cel mai puternic motor
existent vreodata pe Seria 3, dupa GTR Rivalitatea dintre cei trei producatori germani a mutat segmentul clasei medii in supersport. S-a trecut de la motoarele in sase cilindri la V8-uri, capacitatile cilindrice au fost majorate consistent de la o generatie la alta, la fel si numarul cailor-putere. In 2003, miscarea producatorului din Ingolstadt a fost privita de presa internationala de specialitate ca o tachinare pentru BMW M3, motorizarea de 4,2 litri de pe Audi S4 avind cu doar un cal-putere mai mult decit cea de pe M3. Virful de gama al Seriei 3 dezvolta atunci 343 de cai-putere si era propulsat de un motor in sase cilindri in linie, de 3,2 litri. In acelasi an, BMW a scos M3 CSL, o versiune mai usoara si mai puternica cu 17 cai-putere, dar a decis sa ramina in schimb la configuratia in sase cilindri in linie. In 2006, Audi a ridicat stacheta cu RS4, un „monstru" de 100 de cai-putere pe litru: 4,2 litri si 420 de cai-putere. Drept raspuns la aceasta provocare, Bayerische Motoren Werke (BMW) a pregatit pentru 2008 lansarea celei de-a patra generatii a sportivului M3. BMW va lansa anul viitor al doilea cel mai puternic model produs vreodata de compania bavareza, inclus in gama Seria 3. Doar M3 GTR, masina de 445 de cai-putere realizata special pentru cursele American Le Mans Series, este mai puternica decit a patra generatie a lui M3. Pe noua masina va fi prezent un V8 de 4 litri, care va dezvolta 420 de cai-putere. Mai exact: tot atita putere cit dezvolta si Audi RS4. Diferente intre cele doua modele exista nu numai la nivelul motorului, ci si la nivelul versiunilor de caroserie. RS4 are cu 200 de centimetri cubi mai mult decit M3, un cuplu motor de 430 de Newton-metri si zona rosie incepe la 7.900 de rotatii pe minut, in timp ce M3 va dezvolta 400 de Newton-metri, iar zona rosie va incepe de la 8.300 de rotatii pe minut, nivel similar cu cel al unui Ferrari 430. La nivel de caroserie, RS4 este disponibil in variantele berlina, break (denumita Avant) si cabrio, in timp ce M3 va fi disponibil in versiunea coupé. O alta diferenta intre cele doua modele consta in marimea ampatamentului. Cu 2,64 metri ampatament, RS4 de-abia trece de clasa compacta, in timp ce M3 va avea un ampatament de 2,76 de metri, similar cu cel al noului C 63 AMG.

Mercedes nu sta deoparte de aceasta lupta, pentru ca acum C 55 AMG, cu un motor V8, de 5,5 litri si 367 cai-putere, pare demodat. Tot pentru 2008, constructorul din Stuttgart a anuntat ca va introduce o versiune AMG mai puternica pe noua generatie C-Klasse. Daca Audi si BMW se lupta in clasa medie dupa criteriul „100+ de cai-putere pe litru", Mercedes ramine la valorile traditionale care au consacrat compania. Sub sloganul „no replacement for displacement", potrivit caruia nu exista substitut pentru o capacitate cilindrica mare, noul virf de gama din clasa medie va purta sigla 63 AMG. Motorul V8 de 6,2 litri va dezvolta 457 de cai-putere si un cuplu motor de 440 de Newton-metri.

Ford vrea sa vinda luna viitoare Jaguar si Land Rover. Detalii pe www.cotidianul.ro/select