Dupa doi ani de asteptari, germanii de la Volkswagen vor iesi cu un nou SUV. "Inrudit" cu mult mai cunoscutul Touareg, Tiguan va fi insa mai usor de folosit in cazul aglomerarilor urbane, avand dimensiuni reduse.     Asteptat cu sufletul la gura de fanii celebrei marci germane, Volkswagen Tiguan este pe punctul sa apara. Doar o luna ne mai desparte de momentul lansarii sale oficiale, care va avea loc la jumatatea lui septembrie in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Intre timp, insa, constructorul de la Wolfsburg a prezentat deja primele fotografii oficiale ale noului SUV, din care ne putem face o idee preliminara despre caracteristicile avute in vedere de fabricant.     MAI MIC. Inevitabil, pentru moment, termenul de comparatie ramane "fratele mai mare" VW Touareg, desi Tiguan se va lupta din greu pe acelasi segment cu Honda CR-V, Toyota Rav-4, Land Rover Freelander si Opel Antara. Revenind, fata de Touareg, din care Tiguan evident se trage, acesta are dimensiuni reduse, respectiv numai 4,4 metri lungime si 1,8 latime, ceea ce ridica semne de intrebare asupra echilibrului estetic al liniilor. Concret, vazut din fata, noul Tiguan poate da impresia unor tuse prea masive in raport cu restul caroseriei, senzatie amplificata si de farurile supradimensionate. In fond, poate asta a fost chiar o strategie, si anume mentinerea unei idei de forta si putere, ca in cazul lui Touareg.     ALUNGIT. In partile laterale, silueta masinii este alungita. Spatele sau este terminat brusc, iar blocurile optice spate pastreaza forma celor de pe fata. In orice caz, senzatia data este ca Tiguan se preteaza deopotriva pentru drumuri pe sosea sau in afara acesteia, modelul fiind prezentat de germani drept un 4X4 veritabil. Garda la sol este inalta, argument cu care si Touareg se mandreste din plin. Rezumand, daca Tiguan pastreaza calitatile off-road ale predecesorului sau, atunci masina are toate sansele sa fie o reusita. Deocamdata, singura informatie legata de pret este ca Tiguan va porni de la 19.195 euro, fara taxe incluse.     Exclusiv turbo Ceea ce impresioneaza insa la Tiguan este faptul ca pe portile uzinei de la Wolfsburg nu vor iesi decat motorizari de varf. Astfel, gama va fi compusa din trei motoare TSI si doua TDI. Dintre acestea, complet noi sunt TDI-urile silentioase cu common rail si injectie directa. Acestea dezvolta 103 kW/140 CP si 125 kW/170 CP la 1.750 rpm, in timp ce cuplul este de 320 Nm, respectiv 350 Nm la aceeasi turatie. Nota bene, ambele motorizari satisfac deja normele Euro 5, care vor intra in vigoare de-abia in 2009. In ceea ce priveste motorizarile pe benzina, acestea vor fi puternice, economice si curate. Motoarele cu injectie directa si turbina vor dezvolta 110 kW/150 CP, 125 kW/170 CP si 147 kW/200 CP, iar cuplul la acelasi nivel atingand 240 Nm inca de la 1.750 rpm.     Dotari premium Daca la exterior pastreaza, pe cat posibil, linia lui Touareg, se pare ca interiorul lui Tiguan va avea mai multe in comun cu Golf. Dupa cum puteti vedea si din imaginea alaturata, principalul element al dotarilor va fi un touch-screen, care va indeplini dubla menire de a fi atat o interfata pentru sistemul de navigatie, cat si pentru cel audio-video. De asemenea, masina va fi utilata cu un sistem de auto-parcare numit ParkAsist si va beneficia de un sistem special care nu permite transmiterea socurilor dinspre roti, acesta avand rolul de a spori confortul soferului si al pasagerilor in caz de teren accidentat. Tot in aceasta zona off-road exista o serie de sisteme, precum asistare la coborare si urcare, blocarea diferentialului, care pot fi activate printr-o simpla apasare de buton.