Citesc pe Internet: „P&G Beauty Romania a adus-o pe lady Kinvara Balfour in Romania, in vederea unui seminar pe teme de coolhunting. Evenimentul s-a desfasurat in cerc extrem de restrins, dovada a scepticismului persistent al presei romane fata de statutul de coolhunter". Si de aici: Google, Wikipedia etc. ca sa intru in rindul oamenilor informati si sa scot si pe altii din bezna ignorantei. Ce inseamna coolhunter?

Ei bine, „coolhunting" este un termen aparut la inceputul anilor ‘90 pentru a desemna o noua ramura a marketingului profesional. Datoria coolhunter-ului este sa faca observatii si preziceri in ceea ce priveste schimbarile noilor sau actualelor curente culturale, accentul cazind mai mult pe filosofie si pe concept (pentru ca, da, in ziua de azi orice creator de moda are o filosofie in spiritul careia creeaza si care ii justifica munca). Coolhunterii opereaza in general in „street fashion" si design, dar munca lor se intersecteaza cu orice domeniu in care se poate vorbi de moda si tendinte, de la turism pina la politica si tehnologie.

A fi coolhunter nu este o meserie de genul „la-birou-de-la-9-la-5-de-luni-pina-vineri". Este inainte de toate o ocupatie care are la baza pasiune, creativitate si fler. Prin observarea atenta a fenomenului modei si un reflex bine cultivat, coolhunterii intuiesc ce va fi la moda in sezonul urmator sau chiar mai tirziu. Un astfel de om reprezinta o mina de aur pentru revistele de fashion, beauty si lifestyle si este considerat un guru de catre toti designerii.

Exista in toata lumea o mina de astfel de oameni, care detin resursele de pasiune si inspiratie si tenacitatea necesare pentru a se adapta unei vieti organizate in jurul orarelor companiilor aeriene. Se pare ca nu e lucru usor, sint in joc multe sacrificii si provocari... Dar cit de bine o fi sa stii ca esti mereu cu un pas inaintea mainstreamului?