FORT acuza autoritatile de interese in "afacerea rovinieta"Transportatorii ameninta cu boicotul taxei de drum Restrictiile de circulatie impuse pe vreme de canicula au provocat "pierderi enorme" operatorilor de transport. Potrivit transportatorilor, pe langa operatori, din aceasta cauza a avut de suferit inclusiv sectorul serviciilor. "O mare parte din totalul activitatilor economice a fost afectata de restrictii, de la magazine, care nu au avut cum sa fie alimentate, pana la bugetul statului", ne-a spus Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport. Dupa spusele acestuia, transportatorii vor apela, daca e nevoie, si la metode mai putin "ortodoxe" pentru a-si recupera cel putin o parte din pierderi. "Avand in vedere criza ce se va institui din cauza lipsei rovinietelor, precum si faptul ca autoritatile nu au reactionat sub nicio forma la solicitarile venite din partea transportatorilor cu privire la recuperarea orelor de conducere pierdute din cauza caniculei, FORT face un apel catre toti transportatorii din Romania, ca impreuna cu acestia sa boicoteze cumpararea de roviniete, urmand sa circule fara acestea pentru o perioada de cel putin o luna. Astfel, transportatorii isi pot recupera cat de cat o parte din pierderi, iar autoritatile vor avea timp sa isi aranjeze licitatiile, manevrele si 'micile>> atentii pana la deblocarea situatiei", se arata intr-un comunicat al Federatiei. In ceea ce priveste redresarea crizei rovinietelor, FORT "este convinsa ca interesele din jurul licitatiilor vor intarzia si vor complica rezolvarea problemei, mai ales ca stim ca exista caiete de sarcini la comanda", a incheiat Hagiu, nu inainte de a spune ca "oricum, noi (FORT n.r.) vom circula cu si fara roviniete". Contestatii Directorul Companiei de Autostrazi, Mihai Grecu, afirma la inceputul saptamanii ca la nivel national exista o criza de roviniete, estimandu-se ca mai sunt la vanzare doar 15.000 de roviniete, fapt produs de blocarea licitatiei pentru selectia firmei care va tipari rovinietele pentru 2007. "Pe 16 mai a fost dat anuntul privind licitatia pentru alegerea firmei care va tipari rovinietele pentru 2007, insa una din firmele participante a depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, iar licitatia a fost suspendata. Cu toate ca au trecut deja 30 de zile, noi nu am primit raspunsul de la consiliu, motiv pentru care am decis sa prelungim contractul cu firma care a tiparit pana acum rovinietele", a precizat directorul. Directorul a confirmat ca la nivel national exista o criza a rovinietelor cauzata mai ales de blocarea licitatiei, estimand ca in acest moment mai sunt pe piata doar 15.000 de roviniete. Reprezentantii Ministerului Transporturilor au declarat ca in cursul zilei de luni s-a decis ca pana la deblocarea crizei se va negocia semnarea unui act aditional cu firma cu care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a avut contract pentru tiparirea rovinietelor in 2006. Astfel, firma va tipari un nou lot de peste un milion de roviniete, care vor fi puse in vanzare in cel mult doua saptamani. Rovinieta fara tarif Pe langa faptul ca operatorii nu mai pot achizitiona roviniete cel putin pentru un timp, acestia mai sunt "apasati" si de inexistenta fizica a "permisului" valabil timp de 3 luni. Potrivit legii, taxa de utilizare a drumurilor nationale, in sistemul de rovinieta, poate fi achitata pentru o perioada de sapte zile, 30 de zile, trei luni, sase luni sau 12 luni, doar ca rovinietele cu valabilitate 3 luni nu pot fi eliberate, deoarece pentru aceasta perioada nu este prevazut niciun tarif. Se pare ca este vorba fix de perioada a carei tarifare i-ar avantaja cel mai mult pe operatori. "Marea majoritate a flotei de transport nu lucreaza trei luni pe ani, in perioada iernii, iar cu vinieta pe trei luni am reduce considerabil din costuri", a precizat reprezentantul transportatorilor. Acesta a adaugat ca operatorii si-au achizitionat roviniete valabile sase luni, in speranta ca pana in toamna se "va lamuri si problema celei de trei. Cu toate ca ne-am cam pierdut sperantele. Din 2004 am formulat 26 de adrese, atragand atentia asupra acestei probleme, si, pana acum, niciun rezultat", a incheiat Hagiu.