In sedinta de guvern a fost aprobata infiintarea Societatii Comerciale de Transport Maritim si de Coasta „CFR Ferry - Boat” SA ca filiala a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa „CFR Marfa” - SA. Initiatorii acestui proiect au stabilit: capitalul social initial al CFR Ferry - Boat trebuie sa fie in valoare de 13.189.000 lei si sa se constituie prin aporturi in natura si in numerar de la CFR Marfa, corespunzator obiectului de activitate, stabilite pe baza datelor din balanta de verificare contabila la data de 31.12.2006. Luarea deciziei privind infiintarea Societatii Comerciale Transport Maritim si de Coasta „CFR Ferry - Boat” SA s-a fundamentat pe ideea ca o societate comerciala cu acest obiect principal de activitate ar putea sa-si concentreze mai eficient resursele pentru a dezvolta un compartiment de marketing specific pentru transportul pe ferry-boat. Un business eficient Printre avantajele acestei solutii enumeram: Transformarea activitatii de transport maritim cu nave ferry-boat intr-o activitate profitabila prin concentrarea acesteia in cadrul unei societati comerciale distincte avand ca obiect principal de activitate transportul maritim, ceea ce va duce la o mai buna gestionare a resurselor materiale, financiare si umane; Cunoasterea costurilor, care nu mai sunt influentate de cheltuielile indirecte ale CFR Marfa SA si folosirea acestei cunoasteri drept parghie in reducerea tarifelor; Adaptarea afacerii la specificul exclusiv naval si posibilitatea de a accesa fonduri de preaderare; Posibilitatea de a beneficia de facilitati prin acte normative care privesc o activitate distincta (transport maritim) fata de activitatea de transport feroviar de marfa care constituie obiectul principal de activitate al CFR Marfa - SA; Incheierea de parteneriate cu operatorii de marfa importanti pe piata europeana, care au interese convergente cu CFR Marfa SA, inclusiv participarea la firme mixte de transport international in Europa, dintre care unele pot fi interesate de transportul cu nave ferry-boat. Sprijin in dezvoltarea transportului multimodal Studiind statisticile, se poate observa ca, in ultimii ani, transportul maritim a inregistrat o dinamica deosebita, numarul de containere transportate crescand cu aproape 400%. Astfel, daca in 2004 numarul de containere transportate, exprimate in unitati TEU (unitate anglo-saxona echivalenta cu 20 de picioare), se cifra la 132.358, in 2006 acesta a atins 500.500. O evolutie asemanatoare a avut-o si transportul feroviar containerizat, care a crescut de la 97.590 TEU in 2004 la 240.000 in 2006. In schimb, ca volum total de marfuri, transportul feroviar a pierdut din cota detinuta in 2000, transportul auto acaparand cea mai mare parte din totalul pietei de profil, aproape 67% in 2004. Avand in vedere limitarile fizice si tehnice ale infrastructurii rutiere si de cale ferata, se ajunge in prezent la un blocaj in procesul de transport. Sunt multe inconveniente care, in final, duc la cresterea preturilor, scaderea eficientei si a calitatii serviciilor oferite si, cel mai important lucru - la imposibilitatea de a atrage noi fluxuri si volume de marfa din cauza lipsei de capacitate de transport. In aceste conditii, s-ar impune ca alternativa viabila varianta dezvoltarii transportului fluvial in conditiile modernizarii cailor navigabile (Dunare, canale navigabile), a capacitatilor de transport si a infrastructurii de operare portuara.