Romanii se indreapta tot mai mult spre segmentul multifunctionalelorCalitatea primeaza in alegerile consumatorilorKonica a inregistrat in S1 o crestere de 61% pe acest segmentPiata romaneasca de echipamente de imprimare si a consumabilelor se afla intr-o continua crestere, au declarat pentru Curierul National reprezentantii companiilor Lexmark, Xerox si Konica Minolta.Pe masura ce tehnologiile avansate de tiparire devin din ce in ce mai accesibile, imprimantele si multifunctionalele laser si, mai ales, cele color tind sa cucereasca piata incet, dar sigur. Romania are mult de recuperat la capitolul cheltuielilor privind segmentul IT pe cap de locuitor, comparativ cu statele din vestul Europei. Exista un potential de dezvoltare semnificativ al pietei romanesti care va fi cu siguranta exploatat in urmatoarea perioada. Companiile IT asteapta o crestere a investitiilor institutiilor publice si private in infrastructura IT. Multifunctionalele castiga teren in fata monofunctionalelor Piata echipamentelor destinate consumatorilor casnici este orientata catre echipamente cu pret redus si apelarea la solutia reumplerii consumabilelor dupa ce acestea se consuma. Acest trend de reumplere a consumabilelor se remarca si in tarile vecine Romaniei. "Se observa o orientare treptata catre multifunctionalele inkjet, datorita avantajelor oferite de acestea, la preturi nu cu mult superioare imprimantelor monofunctionale", au declarat reprezentantii Lexmark. Pe piata IMM si a companiilor mari se remarca, de asemenea, orientarea catre multifunctionale, laser de data aceasta, si o adoptare treptata a echipamentelor laser color. Dinamica pietei echipamentelor atrage de la sine si cresterea pietei consumabilelor Cresterea pietei de consumabile este in directa legatura cu cantitatea si calitatea documentelor produse si necesare in cadrul unei companii. In acest moment, un rol important il joaca si culoarea, deoarece documentele sau imaginile color sunt mult mai placute si mai sugestive fata de cele alb-negru. Nu in ultimul rand, important este si pretul pe pagina. Daca acesta este competitiv, nimeni nu va face economie pentru a realiza documente de calitate. "Odata cu cresterea si dezvoltarea oricarei afaceri, cresc si necesitatile acesteia legate de fluxul si productia documentelor", au declarat reprezentantii Konica Minolta. Piata din Vest cunoaste in acest moment o crestere mai lenta, dar numarul unitatilor vandute este in continuare ridicat. Konica Minolta estimeaza cresterea afacerilor cu 23% Pentru anul acesta, compania Konica Minolta estimeaza realizarea unei cifre de afaceri care sa depaseasca 16 milioane de euro, fata de anul precedent, cand afacerile companiei au fost in valoare de 13 miloane de euro. In 2006, compania a vandut cu 104% mai multe echipamente multifunctionale color fata de anul precedent, ceea ce a plasat-o in continuare ca lider detasat al pietei locale cu o cota de 47,12% in ceea ce priveste numarul de unitati vandute si 41,7% in ceea ce priveste valoarea acestora. In primul semestru al acestui an, echipamentele multifunctionale color au inregistrat o crestere de 61% a unitatilor vandute fata de perioada similara a anului trecut. Privitor la echipamentele multifunctionale monocrome, cota de piata realizata in 2006 pentru acest segment a fost de 20,5%.Anul trecut, ponderea vanzarilor de echipamente a fost de 44% din totalul cifrei de afaceri, restul de 56% provenind din activitati after sales, respectiv vanzari de consumabile, solutii complete de management ale documentelor si activitati de service si intretinere. "In 2007 ne asteptam la o usoara marire a ponderii din vanzarea de echipamente, datorate orientarii vanzarilor catre echipamente din segmentele superioare", au mai declarat reprezentantii companiei.