Nava scufundata joi seara in largul portului Mangalia a naufragiat din cauza modului in care a fost asezata incarcatura de cherestea pe punte.

ĄCheresteaua nu a fost bine incarcata si, ca urmare a miscarilor navei, incarcatura a alunecat si a produs o spargere in magazia vasului. Astfel, apa a patruns si peste punte, si prin spartura produsa de cherestea", a precizat comisarul-sef Adrian Burcea, purtatorul de cuvint al Politiei de Frontiera Constanta.

Membrii vasului Multitrader nu au cerut ajutorul in aceasta faza. Au ancorat nava acolo unde se aflau si au spus ca isi rezolva singuri treaba. Au cerut ajutorul cind nu se mai putea face nimic pentru salvarea navei, a mai precizat comisarul Burcea. La bordul navei, in momentul scufundarii, se aflau aproximativ 300 kg de ulei mineral si 10 tone de motorina. In magazie se gaseau materiale de constructie: ciment, ipsos si var.

Echipajul, format din sase membri, a scapat cu viata, fiind salvat de o nava a Politiei de Frontiera. O parte din combustibil s-a varsat in mare, producind o unda de poluare care se intindea pe o lungime de 10 kilometri. Pata de petrol a fost neutralizata inca de vineri. Locul in care s-a scufundat vasul va fi marcat cu balize.