Desi, in urma cu doar 2 luni, autoritatile estimau o reducere cu 50% a taxelor de tranzitare a Canalului Sulina sau chiar o anulare a acestora, in prezent se discuta de o diminuare de 36%. Concurenta ucraineana, care a preluat o parte din trafic pe C
Desi, in urma cu doar 2 luni, autoritatile estimau o reducere cu 50% a taxelor de tranzitare a Canalului Sulina sau chiar o anulare a acestora, in prezent se discuta de o diminuare de 36%. Concurenta ucraineana, care a preluat o parte din trafic pe Canalul Bastroe, este motivul care a dus la aceasta scadere a taxelor de navigatie. Potrivit directorului general al Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos Galati (AFDJ), Alexandros Galiatatos, noile tarife vor intra in vigoare la 1 septembrie a.c., decizia reducerii acestora fiind luata pentru a face fata concurentei ucrainene de pe Canalul Bastroe. "Noua grila de taxare pe Canalul Sulina este comparabila cu cea perceputa de statul ucrainean pe Canalul Bastroe", a declarat, pentru NewsIn, directorul general al AFDJ Galati, Alexandros Galiatatos.Pana la 1 septembrie, AFDJ Galati va elibera, in continuare, fiecarei nave care tranziteaza Canalul Sulina un Certificat de Tonaj Canal Sulina, iar taxele de navigatie percepute vor fi, ca si pana acum, de 0,83 dolari pe tona registru brut pentru o nava goala, si, respectiv, 1,5 dolari pe tona registru brut pentru o nava incarcata cu marfa. De la 1 septembrie a.c., insa, taxarea se va face in functie de Certificatul de Tonaj eliberat de constructor. Astfel, pentru o nava goala se vor plati 0,5 dolari pe tona registru net, iar pentru una plina - 1 dolar pe tona registru net."La navele goale, reducerea va fi de 39,75%, iar la cele incarcate - circa 33,33%, de unde o reducere medie de 36,54%. Reducerea taxelor de navigatie ar putea fi mai mare, in functie de tipul navelor care tranziteaza Canalul Sulina. Astfel, navele de cherestea ar putea beneficia si de reduceri de 60%", a afirmat Alexandros Galiatatos. In medie, intre 10 si 20 de nave tranziteaza Canalul Sulina intr-un interval de 24 de ore. Atractivitatea portului, prioritara La 14 mai a.c., autoritatile romane dadeau asigurari ca dragarea Canalului Bastroe nu va afecta in niciun fel circulatia pe Canalul Sulina. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, si Alexandros Galiatatos anuntau chiar ca exista deja solicitari de eliminare a taxelor."Am avut o discutie despre posibile masuri fiscale si de alta natura pentru a asigura dezvoltarea cursurilor comerciale in cele doua porturi dunarene-maritime, Galati si Braila. Am discutat despre taxa de pilotaj, despre taxa de tranzitare a canalului Sulina si despre celelalte doua categorii de taxe, de fapt tarife portuare. Impreuna cu secretarul de stat Galiatatos vom analiza impactul unei reduceri cu cel putin 50% a taxei de tranzitare a Canalului Sulina. Pentru a creste atractivitatea portului si a mari fluxurile este obligatoriu sa asiguram infrastructura feroviara si rutiera care urmeaza sa preia traficul", spunea Orban la acea data, citat de Mediafax.Potrivit BBC, Guvernul ucrainean a inaugurat, in luna mai a.c., traficul pe noul canal de navigatie construit in Delta Dunarii, dupa patru ani de lucrari de constructie si de dispute cu Romania, cu mai multe institutii internationale si grupuri ecologiste. O parte a canalului de navigatie este controversatul Canal Bastroe, proiect completat prin largirea albiei bratului Chilia.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.