Sony, concurand cu Canon Inc. pe piata aparatelor foto digitale si cu Samsung Co. Ltd. pe piata televizoarelor LCD, a anuntat un profit operational de 99,32 miliarde yeni in perioada aprilie-iunie, in crestere fata de cele 27,05 miliarde obtinute in
Sony, concurand cu Canon Inc. pe piata aparatelor foto digitale si cu Samsung Co. Ltd. pe piata televizoarelor LCD, a anuntat un profit operational de 99,32 miliarde yeni in perioada aprilie-iunie, in crestere fata de cele 27,05 miliarde obtinute in aceeasi perioada a anului trecut.
Acest rezultat este mai bun decat cel obtinut in trimestru precendent, cand Sony a raportat un profit operational de 113,4 miliarde yeni, din cauza rezultatelor slabe ale diviziei sale de jocuri video.
Profitul net a crescut aproape de doua ori, atingand nivelul de 66,46 miliarde yeni, vanzarile ridicandu-se la 1,98 mii de miliarde yeni, ceea ce reprezinta o crestere de 13,3%.
Rezultatele financiare ale grupului au fost imbunatatile si de performantele robuste ale diviziei sale de telefonie, Sony - Ericsson, al patrulea producator mondial de telefoane mobile, detinut de Sony si Ericsson.
Grupul Sony, are trece prin ultimul an al planului de restructurare condus de directorul executiv Howard Stringer, a fost intrecut de Nintendo in ceea ce priveste vanzarea de console video, modelul PlayStation 3 inregistrand vanzari mai scazute decat cele ale modelului Wii, produs de Nintendo.
insa aparatele foto digitale model Cyber-shot s-au vandut foarte bine. Conglomeratul nipon a beneficiat si de pe urma slabiciunii yenului si a unei piete bursiere solide, acestea aducandu-si contributia la majorarea castigurilor diviziei sale financiare.
Sony a mai anuntat ca isi mentine obiectivul privind profitul operational pentru anul fiscal curent, de 440 miliarde yeni (3,7 miliarde dolari), in crestere fata de cele 71,75 miliarde obtinute in anul fiscal precedent, cand grupul nipon a fost afectat de costurile de lansare ale consolei PS3 si ale retragerii de pe piata ale laptopurilor dotare cu o baterie la care s-au gasit probleme.
Grupul Sony, implicat intr-o lupta acerba pe piata consolelor video cu rivalii Microsoft si Nintendo, a fost nevoit sa reduca pretul consolei sale in iulie cu 100 de dolari pentru a creste cererea.
Noul pret este in continuare de doua ori mai mare decat cel al modelului Wii si anumiti experti ai industriei sunt de parere ca aceasta ieftinire nu va spori substantial vanzarile PlayStation3.
Pe fondul evolutiei mai slabe a consolei PS3, Nintendo a depasit grupul Sony in ceea ce priveste capitalizarea pe piata, eliminand fabricantul laptopurilor Vaio si a televizoarelor LCD Bravia din lista primelor zece companii din Tokio in ceea ce priveste valoarea pe piata.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.