Incepand cu mijlocul anului 2008, Audi va introduce cea mai ecologica tehnologie diesel pe modelele sale de serie. Noile motoare TDI, cu sistemul de emisii foarte scazute, combina performantele spontane si puterea superioara a propulsoarelor TDI actuale cu un consum de combustibil excelent si emisii incomparabil de scazute. Intr-adevar, acestea se vor clasa sub nivelul celor mai stringente limite de emisii, care vor fi aplicate in Europa in curand. La fel cum intreaga gama Audi a respectat normele Euro 4 si viitoarele Euro 5 cu ani de zile inainte, marca din Ingolstadt isi va asuma din nou rolul de pionier al tehnologiilor moderne. Pentru Audi, celebrul motor TDI este un element de baza al strategiei de tehnologie integrata. „Intentionam sa consolidam statutul TDI ca forma de propulsie foarte eficienta. In viitor, vom lansa variantele 'e>>, care sunt proiectate pentru un consum de combustibil optimizat la modelele de volum - indiferent ca vor fi motoare TDI sau pe benzina, cu tehnologia extraordinara TFSI”, a declarat Rupert Stadler, presedinte al Consiliului Managerial AUDI AG. Eficienta maxima este reteta succesului „Audi este un deschizator de drumuri la capitolul diesel. Din 1989 incoace, peste 4,5 milioane de masini echipate cu extrem de eficienta tehnologie TDI au iesit de pe linia de productie. Prin echiparea prototipului sport R10 TDI cu aceasta tehnologie, am castigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru a doua oara cu o masina diesel. Masinile de curse Audi R8, echipate cu motoare cu injectie directa de benzina, au castigat la Le Mans de cinci ori. Am incorporat descoperirile-cheie din lumea motorsportului direct in dezvoltarea modelelor de serie”, accentueaza Michael Dick, membrul Consiliului Director pe probleme de dezvoltare tehnologica la Audi AG. „Astfel, am demonstrat faptul ca TDI si TFSI reprezinta cele mai eficiente sisteme, ofera o placere de condus excelenta si o economie extraordinara, atat pe sosea, cat si pe circuit”. Cea mai recenta generatie TDI ajuta Audi sa-si reafirme statutul de lider in domeniul tehnologiei diesel ultrasofisticate. Atunci cand Audi a inceput productia de serie a primei masini de strada cu motor TDI, in 1989, a marcat un moment extraordinar in dezvoltarea tehnologiei automobilistice. Audi TDI a devenit in curand un dicton pentru puterea suprema si eficienta maxima, dar si impunatorul ritmului pentru industria automobilistica. Chiar si in zilele noastre, performantele spontane, combinate cu un consum foarte coborat de combustibil obtinut de motorul diesel turbo, cu injectie directa, raman neinvinse de orice alt sistem de propulsie din lume. Strategie consistenta pentru toata gama de modele Prin intermediul celei mai noi generatii de motoare TDI, Audi va demonstra faptul ca aceasta unitate avansata tehnologic inca are un potential urias si un viitor garantat: datorita optimizarii procesului de combustie si includerii unui sistem de emisii ultrareduse, aceste modele respecta cerintele BIN 5 din SUA, precum si cele mai inalte si dure standarde care vor intra in vigoare in Europa in viitorul apropiat. Audi si-a inceput consistenta strategie TDI pentru 2008 cu noile unitati V6, de 3,0 litri, care echipeaza Audi A4 si Audi Q7. Dezvoltand 176 kW (240 CP) si un cuplu maxim de 500 Nm pentru Audi A4 si 550 Nm pentru Audi Q7, acestea combina dinamismul sublim cu un consum destul de redus de combustibil, caracteristici detinute de orice Audi. Modele aditionale vor veni in curand, Audi dorind sa extinda noua tehnologie si catre alte clase de vehicule si categorii de putere pana la nivelul anului 2010. Tehnologie inovatoare pentru emisii minime Aceasta noua tehnologie de la Audi duce principiul TDI al injectiei directe de diesel, cu turbina, care s-a dovedit eficient de milioane de ori, catre o dimensiune noua. Pentru aceasta, inginerii de dezvoltare a motoarelor diesel de la Audi au incorporat o serie noua de masuri inovatoare pentru cea mai recenta generatie TDI: noul sistem common-raol piezoelectric, cu o presiune de 2.000 bar, sistemul eficient de recirculare a gazelor de evacuare si turbocompresorul optimizat reduc foarte mult emisiile de noxe. Unele dintre cele mai importante elemente sunt senzorii din camera de combustie, care ajuta la o reglare mai precisa a procesului de combustie in motor - este pentru prima data cand astfel de senzori au fost montati pe un motor la nivel mondial, fiind o alta inovatie Audi. Statutul noii generatii TDI drept cel mai curat si mai tehnologizat diesel din lume este pecetluit de sistemul de emisii foarte reduse de noxe, care reduce cantitatea de oxid de azot eliberata in atmosfera cu circa 90 de procente. Acesta functioneaza pe baza unui aditiv biodegradabil, sub forma unei solutii denumite AdBlue. Doze foarte reduse ale acestei solutii sunt injectate din convertorul catalitic. Sistemul de emisii scazute de noxe este alcatuit din convertorul catalitic, modulul de masurare, rezervorul de AdBlue si liniile incalzite, precum si dintr-un sistem complex de senzori. Sistemul complex de control al emisiilor este completat de convertorul catalitic separat, cu doua sensuri, si de filtrul de particule diesel eficient, controlat electronic.