Companiile trebuie sa fie foarte atente cu politica de gestionare a traficului de emailuri, pe care trebuie sa il adapteze la dimensiunile retelei si la activitatea desfasurata. Politicile de acest gen nu trebuie sa fie foarte restrictive, pentru a nu impiedica desfasurarea sarcinilor curente, ele fiind ghidate de proportia in care este utilizata comunicarea electronica in cadrul afacerii si de numarul de utilizatori de email pe care ii are o anumita companie. Un studiu recent al firmei Proofpoint, citat de Axigen, producator de servicii de mesagerie electronica, arata ca emailurile raman cea mai importanta cale prin care se scurg informatii din cadrul firmelor.   PERICOL. Potrivit companiilor care au participat la studiu, peste 20% dintre mesajele electronice care ies din firma prezinta risc de divulgare a unor informatii financiare, de reglementare sau juridice. Mai mult de un sfert din numarul companiilor chestionate au recurs la concedierea angajatilor care au fost gasiti vinovati de incalcarea politicilor referitoare la emailuri, peste 45% aplicand sanctiuni in cazuri similare. In ultimele 12 luni, cel putin o treime dintre companii au desfasurat anchete asupra unor potentiale scurgeri de informatii prin email. Potrivit Axigen, in Romania companiile pot pierde anual intre 150 si 200 de milioane de euro din cauza folosirii necontrolate a emailurilor, ceea ce inseamna pierderi de informatii confidentiale (intentionat sau nu), dar si spam-uri, virusuri sau abuzuri in interes personal. Anul trecut, numarul de emailuri trimise zilnic la nivel international a fost estimat la 171 miliarde, pentru 2007 acesta putand ajunge la 196 de miliarde, dintre care peste 73 de miliarde au fost trimise din interiorul companiilor.