Energy Holding va deveni sponsor la Dinamo, cu 1,2 milioane de euro pe sezon.

Fotbalul romanesc a inceput sa-si infiga cramponul tot mai adinc in gazoanele europene, iar sponsorii anticipeaza ca ascensiunea prorocita de oracolul Mitica nu se va opri aici, astfel ca vin sa isi asocieze tot mai des si pe bani tot mai multi imaginea cu un sport pina mai ieri ocolit. Dinamo Bucuresti da lovitura dupa lovitura si aduna sponsori grei: dupa Orange, Energy Holding va contribui si ea la bugetul campioanei. „Baietii destepti" din energie vor plati anual 1,2 milioane de euro pentru a iesi in Europa prin Dinamo. Contractul va fi al doilea ca importanta pentru „ciini", Orange contribuind cu 1,5 milioane anual printr-o intelegere semnata luni. Asocierea cu Dinamo nu este primul pas inspre sport pe care il face compania lui Bogdan Buzaianu, Energy Holding sponsorizind Pandurii Tirgu-Jiu (fotbal) si UCM Resita (handbal, cistigatoarea Challenge Cup). Numai de la cei doi mari sponsori campiona ar avea asigurate anual 2,7 milioane de euro, adica bugetul pe un an al unei echipe de mijlocul clasamentului in Liga I.

Cresterea valorii campionatului si perspectivele europene ale lui Dinamo (poate grupele Champions League, sigur Cupa UEFA) au facilitat accesul sponsorilor cu adevarat importanti catre Liga I. „Ciinii" sint un magnet pentru firmele cu bugete mari de publicitate si datorita faptului ca pornesc favoriti in noua editie de campionat, una care isi trimite cistigatoarea direct in grupele Champions League. Orange avusese tatonari si cu Steaua, anul trecut, dar conducerea uriasului operator de telefonie se temea de faptul ca multi fani ai adversarelor echipei din Ghencea abonati la 074... vor renunta la aceste numere! Bossul lui Dinamo, Nicolae Badea, a fost mai persuasiv (face parte si din board-ul Orange) si a reusit perfectarea contractului de sponsorizare, operatorul de telefonie mobila, care, sub marca Dialog, a fost sponsor principal la Steaua, figurind acum doar ca unul dintre sponsorii minori din Ghencea.

Nu numai Dinamo a avut succes la bani in acest an: Steaua a semnat cu Audi, FRF a incheiat un contract excelent cu Dacia, iar Rapid s-a miscat si ea bine, parafind ieri o intelegere cu Holsten, pe linga cele mai vechi cu Vodafone si Lukoil. Giulestenii vor juca un sezon avind pe tricouri numele producatorului german de bere pentru o suma minima de 500.000 de euro.Shachar Shaine, presedinte URBB&Carlsrom Beverages, a explicat ca valoarea contractului de sponsorizare poate depasi chiar si 1 milion de euro: „Daca echipa va ajunge pe locul 11, Doamne fereste sa ajungem acolo!, vom oferi suma minima de 500.000 de euro. Daca va avea rezultate, contractul poate depasi 1 milion de euro". Federatia Romana de Fotbal mai punctase o data in plan financiar, prezentind un sponsor din domeniul telecomunicatiilor, Danco.

Prin asocierea cu Audi, chiar daca financiar nu este o lovitura, Steaua a intrat in clubul marilor echipe europene care au relatii de parteneriat cu marca din Ingolstadt. Astfel, cinci dintre cele mai puternice cluburi din Europa, Real Madrid, FC Barcelona, Manchester United, Bayern München si Olympique Lyon, sint partenerele marcii Audi, care pune la dispozitia conducatorilor si jucatorilor cele mai noi modele produse. Audi nu isi va pune sigla pe tricourile Stelei, asa cum a facut-o precedentul sponsor principal, RAFO Onesti, care oferea un milion de euro pe an, plus un charter la dispozitie si bonusuri de participare in cupele europene. La prima asociere, Audi a oferit Stelei cinci masini de lux si facilitati pentru fotbalistii lui Hagi, antrenorul care este imaginea BMW in Romania.

Retailerii au fost sezonul trecut sponsori de umplutura in Liga 1, statut care va fi pastrat si anul viitor. Altex a fost la Rapid, dar, dupa ce nu a mai putut onora contractul de trei milioane de euro in trei ani, a fost exilat la Ceahlaul Piatra Neamt, Flanco a facut marcaj Stelei pentru 120.000 de euro pe an, iar Domo s-a asociat cu CFR Cluj.

CFR are sponsori unguri pentru UEFA Presedintele clubului CFR Cluj, Iuliu Muresan, a anuntat ca echipa clujeana va avea un nou sponsor pentru meciurile din Cupa UEFA. Acesta este concernul multinational imobiliar TriGranit Development Corporation, cu sediul la Budapesta, care colaboreaza cu firma Polus Transilvania, al carei administrator este patronul clubului CFR, Paszkany Arpad. Pentru Liga I, CFR si-a pastrat sponsorii din campionatul trecut, la care se adauga si Transilvania Constructii, firma care a efectuat lucrarile de modernizare a stadionului „Dr. Constantin Radulescu".