Piata berii a ajuns in primul semestru al anului la peste zece milioane de hectolitri, cu 20% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.

Primele patru multinationale de pe piata berii din punctul de vedere al cotelor de piata au vindut, in primul semestru al anului, 7,29 milioane de hectolitri, cu 30% mai mult decit anul anterior. Este vorba de Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, care realizeaza impreuna 70% din toata piata de profil.

Producatorii explica acest trend atit prin cresterea puterii de cumparare a romanilor, cit si prin vremea favorabila: cel putin patru dintre cele sase luni au inregistrat temperaturi mai ridicate decit cele din anul trecut. „Dezvoltarea economica a Romaniei si cresterea puterii de cumparare au avut, la rindul lor, un rol important in atingerea volumului de vinzari", precizeaza oficialii Asociatiei „Berarii Romaniei", din care fac parte cei patru producatori. „Tot mai multi romani aleg berea, pentru ca este o bautura naturala usor de consumat in orice moment al zilei, acasa, impreuna cu familia, sau la terase, alaturi de prieteni. Este racoritoare si are un bun raport calitate-pret", a declarat Constantin Bratu, director general al Asociatiei „Berarii Romaniei".

Rezultate bune a avut si European Drinks, care, potrivit informatiilor din piata, se afla pe locul 4 din punctul de vedere al cotei de piata. Compania autohtona a avut o crestere a vinzarilor de bere cu pina la 30% raportat la aceeasi perioada a anului trecut.

In 2006, romanii au consumat aproximativ 17,7 milioane de hectolitri de bere, dintre care 12,6 milioane de hectolitri au fost vinduti de catre cele patru companii din asociatie.

Mentionam ca Heineken Romania produce marcile Golden Bräu, Silva, Bucegi si Ciuc, InBev este detinatorul marcilor Stella Artois si Bergenbier, United Romanian Breweries Bereprod are Tuborg, iar Ursus Breweries produce Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar, Peroni si Pilsner Urquell.