Chiar daca nu au mai mult de 14 ani, copiii reprezinta un segment dinamic de cumparatori online. Atunci cand nu folosesc cartile de credit ale parintilor, micutii le folosesc pe cele ale lor pentru incheierea tranzactiilor.  


Copiii se dovedesc un public caruia magazinele online trebuie sa ii acorde o atentie speciala. Peste trei sferturi din americanii cu varste intre 8 si 14 ani au efectuat o tranzactie online, potrivit Stars for Kidz. Peste jumatate din micii cumparatori online au declarat ca le dau astfel o mana de ajutor mamelor, prea ocupate pentru a se ocupa de aceste aspecte. Putin sub un sfert din acestia au folosit in acest scop cartea de credit a parintilor, in timp ce alti 15% au gasit alte modalitati de a-i pune la plata. Desi aveau sub 14 ani, 8% dintre respondenti au declarat ca au folosit propria carte de credit pentru efectuarea tranzactiilor. Interesul celor mici s-a concentrat pe domenii precum muzica, jocuri video sau mp3 playere. In Romania, varsta de 14 ani este cea de la care tinerii pot detine un card. Am gasit in acest sens oferte specializate de la BCR si BRD. BCR VISA Electron JUNIOR, card de debit in lei, respectiv Cardul SPRINT, emis sub marca CIRRUS, de la BRD, sunt doua variante adresate minorilor romani cu varste de peste 14 ani, pentru a-si gestiona singuri banii.


RISCURI ONLINE. Un nou studiu scoate la iveala insa faptul ca 4% dintre tinerii americani care frecventeaza mediul online s-au confruntat cu situatii in care li s-au cerut pe internet fotografii personale cu un continut sexual explicit. Din cele 65 de persoane care au raportat astfel de solicitari, numai unul a dat curs cererii. La sondaj au raspuns 1.500 de utilizatori ai internetului, cu varste cuprinse intre 10 si 17 ani. Rezultatele arata si ca probabilitatea aparitiei acestui tip de solicitare este mai mare atunci cand copiii navigheaza in compania prietenilor.