Pastrand caracteristicile principale ale marcii, Mazda 6 beneficiaza de motoare excelente in toate versiunile. Sprintena deopotriva pe benzina si motorina, "japoneza" se conduce cu usurinta, dovedindu-se ideala in regim de autostrada.    
Pastrand caracteristicile principale ale marcii, Mazda 6 beneficiaza de motoare excelente in toate versiunile. Sprintena deopotriva pe benzina si motorina, "japoneza" se conduce cu usurinta, dovedindu-se ideala in regim de autostrada.     Cand te gandesti la Mazda, prima chestie care iti vine in minte este ca marca japoneza exceleaza, cel putin in ultimii 20 de ani, prin vioiciunea motoarelor care ii echipeaza gama de autoturisme. Mazda 6 nu putea face exceptie. Testata prin intermediul Arian Motors, masina nu a inselat asteptarile, dovedindu-se o alternativa viabila pentru drumurile si conditiile de trafic din Romania.     TINUTA. Incepand cu ceea ce a fost cel mai impresionant, trebuie vorbit in primul rand de tinuta masinii. Declarata drept o limuzina cu accente sport, Mazda 6 are o tinuta de drum aproape ireprosabila, beneficiind de o stabilitate rar intalnita. Indiferent daca rulezi cu 80 sau cu 180 de kilometri pe ora, masina se comporta admirabil, stand pe sosea la fel de bine in ambele situatii.     MOTORIZARI. Versiunea incercata a fost CD120 TE, dotata cu un motor turbodiesel Common Rail de 2.0 l, 120 CP si transmisie manuala in sase trepte. Tehnologia folosita la realizarea motorului lasa foarte mic spatiul diferentei dintre acesta si un altul pe benzina folosit la aceeasi masina, exceptie facand, desigur, Mazda 6 MPS, al carei propulsor de 2.3 l cu injectie directa, dezvolta nu mai putin de 260 CP, cu un cuplu de 380 Nm si doar 6,6 secunde pana la atingerea barierei de 100 km/h. Revenind la modelul testat, motorul acestuia s-a dovedit la inaltime atat in oras, cat si extra-urban. In conditii de trafic prin Bucuresti, masina s-a strecurat cu usurinta, avand demaraj foarte bun indiferent de treapta de viteza folosita. Manevrabila, dimensiunea limuzinei n-a constituit deloc o problema. Totusi, motorizarea mai sus mentionata si-a dat cel mai bine masura valorii in conditii de autostrada. Accelerata pana la 180 km/h, Mazda 6 CD120 a urcat lin, in timp ce acul turometrului se gasea undeva in jurul valorii de 3800 rpm. In ceea ce priveste consumul, in conditii de canicula, cu aerul conditionat activat permanent, si rulare constanta pe autostrada de 150 km/h, acesta s-a ridicat in jurul a 8,5 litri la 100 km parcursi, rezervorul avand o capacitate de 64 de litri.     Interior elegant si confortabil Spatioasa, Mazda 6 se arata la interior o masina calda si primitoare. Avand finisaje de inalta calitate, pentru care au fost folosite materiale bune, indiferent daca este vorba de butoanele care actioneaza avariile sau cele din care sunt confectionate scaunele pasagerilor, Mazda 6 confirma si aici buna impresie facuta in testul propriu-zis. In standard, masina este prevazuta cu ABS, EBD, aer conditionat manual, airbag sofer si pasager, airbaguri laterale, airbaguri cortina, oglinzi electrice, geamuri fata/spate actionate electric, sistem audio 4 boxe cu CD, volan reglabil pe inaltime si in profunzime, filtru pollen, inchidere centralizata cu telecomanda si chei escamotabile, bare de protectie in usile laterale, insertii aluminiu si titan in bord, scaun sofer reglabil pe inaltime, asta pentru a enumera doar cateva din dotarile din baza. Sistemele audio si aer conditionat se gasesc pe consola centrala, usor de actionat. Deasupra lor se afla un spatiu de depozitare, sau, dupa caz, aici se gaseste sistemul de navigatie prin satelit. Oricum, Mazda 6 sta foarte bine cu spatiile de depozitare, acestea existand in lateral, la fiecare portiera, plus torpedou, si cele de sub cotiera.     Istorie de 90 de ani Originea numelui firmei nipone vine de la Ahura Mazda, cea mai mare zeitate din Japonia, dar este in acelasi timp si apropiat de numele celui care a pus in 1920 bazele companiei, respectiv Jujiro Matsuda. Initial, firma a produs masini unelte, pentru ca in 1931 sa apara un prim camion, dotat cu numai trei roti. Prima masina, Mazda R 360 Coupe, a fost lansata in 1960. Dupa numai trei ani, in 1963, Mazda inregistreaza o productie record de un milion de automobile fabricate, ceea ce incepe sa atraga atentia marilor concerne din domeniu. Astfel, sase ani mai tarziu, in 1969, celebra firma americana Ford cumpara 25% din actiunile Mazda, parteneriatul existand si in prezent.       Date tehnice Mazda CD120 TE : Capacitate: 1998 cmc Putere: 120 CP/3500 rpm Cuplu maxim: 320 Nm/2000 rpm Transmisie: manuala, in sase trepte Viteza maxima: 194 km/h Greutate proprie: 1.440 kg Consum mixt: 6 l/100 km Pret DDP: 19.839 euro


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.