La nici 24 de ore de la promulgarea legii prin care pensiile urmeaza sa fie marite, chiar Traian Basescu ne da adevarata explicatie pentru tergiversarea deciziei sale, printr-o masura care-i tradeaza intentiile reale. In CSAT, presedintele a cerut Guvernului sa aloce pentru aparare un procent de 2,38 din PIB, ceea ce inseamna multe miliarde de euro. Numai pentru achizitionarea avioanelor multirol se vor cheltui 3,5 miliarde de euro, adica tot atat cat ar fi nevoie pentru marirea tuturor pensiilor! Aici e cheia problemei, caci, asa saraci cum suntem, nu ne permitem sa dam o paine si trei pastile de stomac pentru cateva milioane de pensionari dar, in acelasi timp, putem sa cumparam cateva zeci de avioane militare cu care nu stiu ce vom face. Asadar, trebuie sa ne hotaram: ori ii trimitem pe parintii nostri la balamuc si atunci ne inarmam pana in dinti, ori mai carpim tancurile din dotare si atunci mai imbunatatim un pic viata amaratilor ce au creat bunurile din care si azi se mai infrupta "baietii destepti" din toate partidele. Decizia Guvernului si hotararea Parlamentului de a pune pe prim plan majorarea pensiilor i-a pus pe jar pe profesionistii comisioanelor, caci, daca din pensii nu se pot lua taxe, din pretul avioanelor se pot trage niste comisioane uriase, mai ales ca deja este anuntata o batalie intre trei modele: F-16, JAS-39 si Typhoon. Cine alege, va culege! In aceste conditii, sigur ca, pentru unii, e de preferat sa pastrezi cateva sute de milioane de euro in niste conturi secrete, decat sa le imprastii la cateva milioane de pensionari amarati!
Si pentru ca vorbim de avioane ce valoreaza cat bugetul de pensii, iata ca presedintele Basescu isi mai doreste si doua avioane de tip Air Force One, ceea ce nici Ceausescu n-a avut. Nu vreau sa spun ca presedintele trebuie sa mearga la serviciu cu bicicleta, dar de ce ar fi necesare ACUM aceste superavioane, cand prima chestiune care se pune este ce sa faci cu ele. Agenda domnului Basescu este oare asa de incarcata, incat sa fie nevoie de aceste aeronave de lux? Noi vedem ca seful statului este mai degraba izolat pe scena externa si, daca nu ar fi reuniunile internationale, mi-e teama ca singurele sale vizite ar fi cele de la Sighet, Tg. Jiu sau Babadag, iar in aceste localitati nici nu stiu daca avem piste de aterizare pentru Air Force One-ul prezidential. Nici nu au uitat romanii de cursa celor cinci inteligente la Neptun, cu un avion de o suta de locuri si iata ca deja se pune problema calitatii navetelor prezidentiale! Cele 300.000.000 de euro, cat costa avioanele, ar acoperi majorarea pensiilor pentru un sfert dintre pensionari, care fac parte inca din POPOR.
Asadar, acestea erau adevaratele motive pentru care dl. Basescu nu vroia majorarea pensiilor. Ii era teama ca nu ajung banii pentru marile tunuri financiare de la orizont sau pentru avioanele sale de lux! Fara flota, dar cu aeroflota.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mașina fostului campion de Formula 1 Ayrton Senna, scoasă la vânzare. Cât...
Sursa: wall-street.ro