Dintre toate motivele posibile, cel care a ruinat fuziunea dintre doi giganti ai alimentatiei a fost diferenta de opinii despre mancarea sanatoasa. PepsiCo. Inc., cel care produce marca Doritos si Pepsi Cola, a incercat initializarea unei fuziuni cu Nestlé SA, care ar fi dus la crearea unui imens concern alimentar, la nivel global. Eforturile au fost insa stopate de o multime de complicatii aparute ulterior, conform persoanelor familiare cu aceasta problema.
PepsiCo. a fost compania care a facut primul pas in vederea inchiderii unei fuziuni, insa, conform WallStreet Journal, Nestlé a respins ideea unui asemenea parteneriat. Aceasta a sustinut ca ii este teama ca asocierea brandului elvetian cu PepsiCo., care se bazeaza, in general, pe gustari precum chipsurile si sucurile acidulate, ar putea constitui un impediment in urmarea noii strategii, ce se axeaza pe mancarea sanatoasa si naturala. Un alt factor care s-a opus fuziunii celor doi giganti din industria bunurilor de larg consum a fost reprezentat de discrepanta dintre bugetele celor doua companii, PepsiCo. avand o piata de capital de 108 mld. de dolari, iar Nestlé dispunand de o suma mult mai ridicata, ce atinge 150 de mld. USD.
Conform sursei citate anterior, momentan nu mai exista nicio discutie privitoare la o fuziune intre conducerea celor doua branduri alimentare. In plus, un purtator de cuvant al companiei elvetiene a declarat ca Nestlé nu a urmarit nicio achizitie care sa devieze de la strategia elaborata, ce se bazeaza la momentul de fata exclusiv pe industria alimentara.
O fuziune cu Nestlé ar fi ajutat Pepsi la cresterea vanzarilor pe plan international si reducerea dependetei fata de piata americana, aflata in scadere, dar si relansarea in competitia cu Coca-Cola Co.