Lichidarea este singura optiune pentru Alitalia, in cazul in care compania aeriana italiana, aflata in pierdere, nu va fi vanduta, a spus ministrul Economiei Tommaso Padoa-Schioppa, intr-un interviu publicat ieri si citat de Reuters, relateaza NewsIn.
Trezoreria a declarat oficial inchisa licitatia de sapte luni pentru Alitalia, fara vreo propunere de preluare, dupa ce ultimii ofertanti s-au retras, iar restrictiile impuse de Roma au fost citate ca principal impediment.
"Daca nu vindem, singura posibilitate ramane lichidarea", a spus Padoa-Schioppa, intr-un interviu pentru Corriere della Sera. Acesta a adaugat ca guvernul de centru-stanga cauta alternative pentru a-si vinde detinerea. "Compania pierde bani si statul nu mai poate injecta capital in Alitalia. Pare sa fie mai greu decat ne-am imaginat sa facem Alitalia atractiva pentru un investitor", a mai spus ministrul italian.
Actiunile Alitalia SpA au scazut miercuri cu 3,2 eurocenti pana la 77,1 centi, cea mai mare depreciere din ultimele trei luni. Conform acestei cotatii, Alitalia are o valoare de piata de 1,07 miliarde de euro.
Air One este cel mai recent ofertant care s-a retras, blamand guvernul Italiei pentru termenii prea restrictivi pentru a permite transformarea liniei aeriene intr-una profitabila. Din 11 ofertanti care au depus o oferta, Aeroflot din Rusia, fondurile americane MatlinPatterson si Texas Pacific Group (TPG) s-au retras in ultimele sapte saptamani.
Alitalia si Air One sunt cele mai mari companii de linii aeriene ale Italiei. AP Holding SpA, compania care controleaza Air One, a declarat marti ca este inca interesata de companie daca guvernul va modifica termenii de preluare.
Guvernul prefera vanzarea decat sa numeasca un administrator special pentru a restructura Alitalia sau s-o declare falimentara, a declarat ministrul de Transporturi italian, Alessandro Bianchi. O alta posibilitate ar fi de a negocia o vanzare directa decat sa caute ofertanti.
Statul italian a incercat sa vanda participatia detinuta catre partenerul de alianta al companiei Air France KLM Group. Discutiile s-au incheiat anul trecut, insa fara niciun rezultat, ajungandu-se astfel la licitatie.
Alitalia pierde peste un milion de euro pe zi si are nevoie de o noua injectie de capital dupa ce a redus valoarea contabila a flotei sale in mai.
Uniunea Europeana s-ar opune unui viitor ajutor din partea statului pentru Alitalia dupa "singura si ultima" aprobare a guvernului de a oferi un plan de salvare in 2004, a relatat miercuri un oficial al Comisiei Europene. Conditiile pentru vanzare includ mentinerea nationalitatii italiene a companiei de transport si pastrarea locurilor de munca.