Vanzarile pe segmentul de mobilier de birou s-au dublat in prima parte a anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Principalii producatori locali se arata surprinsi de aceasta evolutie a pietei si apreciaza ca, pana la sfarsitul anului, cifra de afaceri pe acest segment s-ar putea tripla. La nivelul anului 2006, piata romaneasca de mobilier de birou era cifrata la aproximativ 50-55 de milioane de euro.

Triplare a cifrei de afaceri pana la sfarsitul anului

Atat Elvila cat si Mobexpert au inregistrat in primul trimestru al anului 2007 o crestere de peste 40% a vanzarilor pe segmentul de mobilier de birou.
Potrivit reprezentantilor Elvila, vanzarile companiei pe segmentul de mobilier de birou s-au dublat in primele 6 luni din 2007 fata de perioada anterioara. Iar estimarile pentru intreg anul sunt chiar mai optimiste, asteptandu-se la o triplare a cifrei de afaceri. Elvila Office este cea mai noua diviza a companiei. Pe acest segment, cota de piata detinuta este de 5%, la o cifra de afaceri evaluata pentru anul 2006 la 30 mil. euro.
"Valoarea a depasit estimarile noastre pentru aceasta perioada. Prognozam la inceputul anului un ritm de crestere al pietei de mobilier situat la o medie de 10-15%", ne-a declarat Bogdan Staicu, director Mobexpert Office. El a apreciat ca exista o legatura directa intre numarul mare de proiecte de cladiri de birouri care se vor finaliza in cursul acestui an, cu predilectie in Bucuresti dar si in alte orase mari din Romania, si intensificarea cererii de mobilier pentru birou. "Putem sa ne asteptam sa creasca nevoia de mobilare a acestor spatii care, cel mai probabil, se va reflecta in ridicarea procentului de vanzari", a adaugat Staicu. Mobexpert Office are o cota de piata de 30% evaluata in Bucuresti si in orasele mari. Cifra de afaceri a Grupului Mobexpert, la finele anului 2006, s-a ridicat la aproape 160 de milioane de euro, in crestere cu 7% fata de 2005.

Companiile romanesti devin tot mai atente la imagine

Citeste si:

Cele mai bine vandute produse din aceasta gama sunt elemente destinate spatiului operational din birouri si scaune. Pentru Mobexpert, cele mai semnificative cereri provin din zona bancara, a telecomunicatiilor si din sectorul de servicii. Clientii Elvila sunt in principal din sectorul IT, din institutii publice, agentii imobiliare si cabinete de avocatura.
Clientul roman este astazi unul exigent si se observa o sofisticare a gusturilor si nevoilor acestuia, din ce in ce mai pronuntata de la an la an. "Putem vorbi, in mod cert, de o nevoie de definire mai coerenta a propriei imagini la care devin atente si sensibile si companiile romanesti, nu numai clientii <>, adica marile multinationale", ne-a explicat Bogdan Stanciu. El a amintit ca, in ton cu aceasta tendinta, Mobexpert a lansat anul trecut mobilier de lux pentru birou sub marca Premio.

O categorie distincta o reprezinta IKEA

Prezent pe piata romaneasca de circa trei luni de zile, conceptul IKEA pe ansamblu se adreseaza in principal amenajarii spatiilor de locuit si mai putin cladirilor de birouri. Cornel Oprisan, retail manager la reprezentanta din Bucuresti, a precizat ca o cerere considerabila a fost inregistrata in aceasta perioada si din partea hotelurilor. Referitor strict la mobilierul de birou, cele mai importante solicitari au venit din partea consumatorilor casnici, astfel ca in cele trei luni s-au vandut foarte bine scaunul rotativ de piele Allak, peste 900 de bucati, si biroul Mikael, peste 700 de bucati. "In general se poate observa o tendinta de crestere a pietei de mobilier care urmeaza si depaseste usor cresterea generala a economiei. Dezvoltarea acestei piete este cauzata in principal de cresterea nivelului de trai, a veniturilor pe familie, dar si de extinderea sectorului imobiliar", a explicat Cornel Oprisan.