Tot mai multi barbati merg singuri la shopping. Numai ca hainele pe care le cumpara nu sint pentru ei, ci pentru partenerele lor.

Pina nu de mult, barbatii se plictiseau de moarte cind mergeau la cumparaturi alaturi de consoartele lor. Simteau ca se scurg in zadar ore bune cu probatul hainelor sau al pantofilor. In ultima vreme, ei au devenit mult mai receptivi la tot ce tine de moda, ajungind chiar sa fie mai cheltuitori decit partenerele lor, relateaza ziarul „Milwaukee Journal Sentinel".

„Avem senzatia ca vremurile s-au schimbat cu adevarat", declara Lisa Trautner si Sarah Skinner, coproprietarele unui magazin de haine pentru femei. Ele povestesc mirate despre clientii constanti care vin sa cumpere posete inflorate, bluze decoltate sau esarfe cu buline pentru iubitele lor, chiar si in afara zilelor de sarbatoare. Trautner spune ca se astepta ca barbatii sa-i calce pragul si ca a pregatit, special pentru ei, un spatiu cu un mini-bar si un ecran plat cu tv cablu. Numai ca barbatii care intra in magazin sint mai curind interesati de piesele de imbracaminte si de cum pot gasi marimea potrivita pentru consoartele lor.

Incercind sa explice pasiunea masculina pentru shopping, Donna Reamy, profesoara la departamentul de moda la Virginia Commonwealth University, afirma: „Barbatii au descoperit faptul ca o experienta care li se parea mai degraba inspaimintatoare poate sa fie si distractiva". Ea precizeaza ca noul fenomen poate fi explicat si prin schimbarile si amestecurile rolurilor de gen. „Daca femeia se definea prin faptul ca ea este cea care merge la cumparaturi, acum acest lucru nu mai este valabil", nuanteaza Reamy, citata de cotidianul din Milwaukee.

Specialistii cred ca istoria barbatului indragostit de mall-uri incepe in anii ’60. Este vremea in care barbatii au inceput sa devina mai inventivi in combinatiile vestimentare, purtind, de pilda, si bluze colorate, in locul anostelor bluze albe. In plus, nu trebuie uitat faptul ca miscarea feminista din anii ’70 a crescut numarul angajatelor, iar barbatii au fost nevoiti sa aiba mai multa grija de aspectul lor, precizeaza profesorul american de marketing Michael Solomon, in cartea "Psihologia modei".

Anii ’90 au relansat moda masculina. Revistele pentru barbati, starurile hip-hop cu haine si accesorii aranjate mai mult sau mai putin inspirat, dar si Internetul au contribuit la rafinarea preferintelor masculine in materie de moda. Pentru barbatii „reformati", care au inceput sa cheltuiasca sume serioase pentru imbracaminte, produse de ingrijire personala sau chiar saloane de frumusete, s-a inventat termenul de „metrosexual". Interesul barbatilor pentru moda feminina este, de fapt, un efect secundar al acestor transformari: placerea achizitionarii unei haine pentru iubita a devenit la fel de intensa precum satisfactia de a merge la cumparaturi pentru innoirea propriei garderobe.

Ponturi pentru un shopping reusit Inainte de a hotari ce haina va cumpara pentru iubita sa, e bine ca barbatul sa se uite mai atent la ce culori si ce stil prefera partenera. Cind nu este vorba despre un pulover sau un tricou unde masurile - scurte, medii sau largi - sint usor de retinut, e bine ca barbatul sa-si noteze masurile hainelor din dulapul iubitei. Nu trebuie uitat ca o rochie sau o bluza cu taieturi simple este de preferat unei piese pline de zorzoane, iar culorile inchise subtiaza talia partenerei. In fine, merita retinut ca rosul si albul vin bine oricui, pastelurile sint potrivite pentru blonde, iar brunetelor le sta bine in culori puternice, precum rosu inchis sau verde smarald.