Competitie - Doua agentii romanesti au luat distinctii la ReBrand 2007  Romanii castiga premii nu numai la festivalurile internationale de publicitate, ci si la mai putin mediatizatele festivaluri destinate strategiilor de brand. Cele mai recente performante au fost inregistrate de agentiile Brandient si Grapefruit, la competitia internationala ReBrand 100.
Criteriile de evaluare ale ReBrand 100, singurul festival international care premiaza procesele de rebranding din toata lumea, au la baza in primul rand eficienta proceselor  - repozitionare, revitalizare si redesign al brandurilor - si indeplinirea obiectivelor strategice ale clientului.   Anul acesta, agentiile romanesti si-au adjudecat patru premii in cadrul competitiei. Brandient a castigat doua premii "Distinction" pentru solutiile gasite pentru Domo si Savana, iar Grapefruit a castigat doua premii "Merit" pentru Antibiotice si Transavia. Manuel Toscano (Manging Partner la agentia Zago, Elvetia), membru al juriului ReBrand 100, la editia 2007 a motivat alegerile juriului astfel: "Solutiile pe care noi le-am considerat cele mai bune si cele mai eficiente sunt cele care au demonstrat rigurozitate intelectuala si onestitate in livrarea atributelor de brand".  "Majoritatea competitiilor din aceasta zona au o abordare centrata pe design, iar jurizarea e predominant subiectiva; la ReBrand 100, obiectivele initiale si rezultatele concrete sunt masura in care se cuantifica succesul unui proiect", apreciaza Marius Ursache, Art Director la Grapefruit. Pentru Brandient, premiile primite atesta, conform lui Cristian Kit Paul, Creative Director si Partener Fondator Brandient, "ca progresam in fiecare an. Pentru designerii nostri inseamna respectul si recunoasterea internationala. Pentru clienti insa nu inseamna mare lucru - nu acesta este motivul pentru care vin si revin la noi si nu cu premii functioneaza reputatia in acest business". Pentru Marius Ursache, premiile la ReBrand 100 sunt o confirmare a competitivitatii agentiei: "Faptul ca agentia noastra a ajuns printre primele 50 la o competitie din State demonstreaza ca suntem competitivi intr-o industrie globala cu un istorie mult mai veche".  BRANDINGUL IN ROMANIA. Mult mai putin agentiile de branding beneficiaza de glamour-ul ori de evenimentele ce sunt apanajul agentiilor de publicitate. Cristian Kit Paul considera ca in Romania "nu este o piata de brand, ci este o nisa inca, si una foarte ingusta, intr-un stadiu incipient. Dar care evolueaza atat calitativ, cat si cantitativ. "In acest moment si confuziile sunt la locul lor in piata. Marius Ursache, Art Director la Grapefruit, considera ca "au aparut foarte multi care spun ca fac «branding» - chiar daca e vorba doar despre designeri de logouri sau consultanti de comunicare. Si nu poti sa ii critici foarte mult, pentru ca un logo sau o strategie de comunicare sunt foarte importante in construirea unui brand". Branding inseamna insa efort pe termen lung si perspectiva, apreciaza Marius Ursache:  "Branding adevarat inseamna sa creezi si sa cresti un brand pe considerente strategice, care tin in primul rand de obiectivele strategice ale afacerii, si abia apoi de departamentul de marketing al companiei".   Dificultati in retail "Rebrandingurile de retail sunt cele mai complexe si dificile cazuri, fiindca cer echipe multidisciplinare si consum mare de timp - in cazul Domo, s-a lucrat timp de un an si trei luni cu o echipa de sapte specialisti de la Brandient (consultanti si designeri), noua top manageri din partea clientului (inclusiv proprietarii si reprezentantii fondului de investitii actionar) si patru specialisti (designeri  si arthitecti) de la EnterpriseIG Londra. S-a lucrat strategic prin respectarea asociatorilor din equity-ul existent al brandului. In cazul Savana, proiectul a necesitat cercetare externa de piata si consumator pe baza careia s-au luat deciziile de schimbare a identitatii vizuale (nu si verbale) si s-a repozitionat." Cristian Kit Paul Brandient   Consecventa ideilor "Intotdeauna am sustinut ideile noastre, chiar daca nu au corespuns cu gustul clientului, cu argumente obiective, legate de obiectivele strategice ale brandului. Si cred ca premiile demonstreaza inca o data ca increderea pe care au avut-o in recomandarile noastre este rasplatita si recunoscuta de un juriu de specialisti internationali. Grapefruit a mai luat premii la festivaluri internationale si anii trecuti. De exemplu, Web Marketing Awards (Standard of Excellence) din SUA, Festivalul de design international Incheon din Coreea de Sud, iar acum o pozitie onoranta intre primii 50 la competitia ReBrand 100 din State. In prezent ne preocupa extinderea serviciilor de consultanta si creatie prin adaugarea de servicii de implementare si training." Marius Ursache Grapefruit