Compania Urban si Asociatii, una dintre cele mai vizibile prezente pe piata de recuperare de debite din Romania, se afla intr-o expansiune continua, de la an la an. Chiar daca exista diferente majore intre receptivitatea unui client roman si unul din strainatate, fata de serviciile oferite de firmele de recuperare de debite, compania profita de statutul Romaniei, tara care apartine Uniunii Europene si cu o economie emergenta, pentru a-si extinde afacerile. "In anul 2006, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,8 milioane euro. Pentru anul 2007, estimam o cifra de afaceri de 5 milioane euro", a declarat Iulian Urban, presedintele Urban si Asociatii, pentru Curierul National.
Compania a investit masiv in 2006, preponderent in sisteme informatice de ultima generatie, pentru a putea tine o evidenta stricta a clientilor. "Anul trecut, investitiile au fost orientate preponderent pentru dezvoltarea solutiilor informatice de gestiune a dosarelor de colectare debite, cat si pentru gestiunea bazei de date a restantierilor. O parte importanta, circa 400.000 euro, a fost alocata achizitiei unor servere extrem de puternice, de peste 1.000 de terrabites, necesare stocarii datelor si care deservesc motorul de cautare a stirilor despre debite si debitori din cadrul agentiei de stiri UrbaNNews", a precizat Iulian Urban.

Jumatate de milion de euro in UrbaNNews

Totodata, investitiile Urban si Asociatii au vizat lansarea unei agentii de stiri, prin intermediul careia clientii companiei sa beneficieze de informatii detaliate referitoare la procesul de colectare a debitelor. "Am decis sa lansam agentia de stiri UrbaNNews, cu o investitie de peste 500.000 de euro, intrucat mizam puternic pe latura informativa si dorim sa oferim detalii despre activitatea de colectare a debitelor, cat si instrumente eficiente care sa fie folosite de clientii nostri in faza de preventie si protectie impotriva fraudelor", spune Iulian Urban.
Lansarea UrbaNNews a avut loc pe 1 mai 2007, iar compania de recuperare debite doreste sa se pozitioneze, prin intermediul agentiei, pe stirile legate exclusiv de debite si debitori si mecanisme de frauda, o zona vacanta in Romania, si Europa. De asemenea, Urban si Asociatii urmeaza sa lanseze un soft intitulat "Vrajitorul", care va oferi date si informatii online despre persoane si companii in Romania cum ar fi: bonitatea jurisdictionala si comerciala a acestora, participatii la capitalul social al companiilor.
Promovarea produselor este o componenta esentiala in activitatea oricarei companii si, de aceea, Urban si Asociatii a alocat 450.000 de euro in acest scop, pentru anul in curs. Procesul de promovare va fi derulat prin intermediul Internetului, al marketingului direct, dar si prin publicitate mass-media.

17.800 de clienti si o cota de piata de 2%

La sfarsitul anului trecut, compania avea 15.000 de clienti, iar de la inceputul anului pana in prezent, portofoliul s-a imbogatit cu 2.800 de clienti noi. "Daca ne referim la totalul creantelor de recuperat in Romania, avem sub 2% din piata, intrucat ne place sa fim realisti; daca ne referim comparativ la celelalte companii cu care suntem in competitie, detinem suprematia, ca valoare a creantelor, cu peste 45% din piata.
Totusi, mai bine ne raportam la cei 2%, intrucat acest lucru ne da sperante ca mai avem extrem de multi clienti de atras in Romania", afirma Iulian Urban. Valoarea totala a creantelor care se afla in portofoliul companiei este de 837 milioane euro.

Diferente mari de mentalitate intre un roman si un strain

Citeste si:

"Strainul este mult mai obisnuit cu acest fenomen al colectarii amiabile a debitelor, intrucat il cunoaste si il utilizeaza, in unele cazuri, de peste 50 de ani, ca sa nu mai vorbim de Statele Unite ale Americii, unde exista de peste 225 de ani", apreciaza presedintele companiei de recuperare debite.
Totusi, romanii se adapteaza extrem de repede si, prin urmare, de la an la an sunt tot mai deschisi ideii de a isi externaliza activitatea de colectare a debitelor catre o agentie specializata.
In cazul Urban si Asociatii, clientii au migrat treptat de la intrebari legate de folosirea unor racketi, pana la intelegerea fenomenului in integralitatea lui, afirma compania.

Angajatii au un antrenor virtual

Compania incearca sa orienteze trainingul angajatilor in plan virtual, astfel incat softurile acesteia includ componente si sectiuni unde se gaseste un Manual al Colectorului. Recrutarea fortei de munca se face exclusiv prin Internet, pe baza unui parteneriat intre Urban si Asociatii si primele doua site-uri de recrutare din Romania.
"La aceasta data, prin intermediul utilizarii fortei de munca de la domiciliu atingem toate orasele din Romania. Se adauga peste 780 de avocati cu care avem contracte in Romania in vederea reprezentarii in faza procesuala.
In strainatate sunt active subsidiarele noastre din Olanda si Austria", informeaza Iulian Urban.

Legislatia trebuie sa ajute piata sa creasca

Piata de colectare a debitelor din Romania este inca extrem de mica si afectata de lipsa unei legi speciale care sa reglementeze activitatea de colectare a debitelor. "In special sunt afectate companiile mari care investesc mult in acest domeniu, deoarece nu se face nicio diferenta intre ele si firmele mici de apartament care au cate 2-5 angajati. De exemplu, in sistemul de lucru al Urban si Asociatii sunt angrenati peste 1.500 de specialisti: colectori debite, avocati, experti, lichidatori judiciari, agenti de vanzari", spune presedintele companiei. Pe langa activitatile din Romania, Urban si Asociatii doreste sa-si canalizeze afacerile si in statele din vecinatatea tarii noastre.
"Este obiectivul nostru numarul 1, si asta pentru ca Europa este o piata fantastica, inca neexplorata, si unde nu exista inca o competitie dura, asa cum se intampla in Statele Unite", subliniaza presedintele companiei.