Autoritatile din turism nu au o strategie clara de promovare a Romaniei, activitatile din acest domeniu derulandu-se intr-un mod dezordonat, fara identificarea unor segmente de piata care au cu adevarat potential, se arata in master-planul recent elaborat de Organizatia Mondiala a Turismului.
Conform acestuia, "mixul activitatilor curente de marketing si promovare, incluzand de exemplu birourile de promovare din strainatate, participarea la targuri, paginile de web, materialele promotionale, publicitatea, nu este coordonat si nu este destinat realizarii unor obiective strategice specifice".
De aceea, planul a identificat cinci directii principale care trebuie urmarite si imbunatatite, respectiv cercetarea pietei, pregatirea profesionala a angajatilor, asigurarea unor structuri institutionale functionale, planificare si o strategie de marketing focalizata pe pietele cu potential, documentul mentionand si masurile care trebuie luate si organizatiile publice si private responsabile. Strategia OMT recomanda clasificarea pietelor-sursa de turisti in functie de oportunitatile oferite de acestea si elaborarea unei strategii bazate pe anumite segmente de piata.
Astfel, pietele externe prioritare pentru Romania ar trebui sa fie Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Rusia si SUA, pietele secundare, Tarile Scandinave, Benelux, Peninsula Iberica si alte tari din UE, iar printre pietele de oportunitate ar putea fi China si Japonia.
Specialistii OMT recomanda ca pe termen scurt pe pietele internationale sa se puna accent pe dezvoltarea imaginii si mai putin pe promovarea intensa a unor produse specifice, pentru a permite dezvoltarea si imbunatatirea lor in perioada urmatoare.
Conform organizatiei, echipa care a elaborat acest document a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului, "Simply Surprising", considerand ca acest mesaj nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori.