Romcar, importatorul general al marcii Ford, a lansat, miercuri, simultan, in intreaga retea de 22 de dealeri, a patra generatie a modelului din clasa medie Mondeo, a anuntat compania.
Modelul, dezvoltat de Ford Europa si lansat in Romania la cateva luni dupa prezentarea internationala, a necesitat investitii de 715 milioane euro. Noul Mondeo este disponibil cu trei variante de caroserie - sedan, hatchback si wagon in patru niveluri de echipare - Ambiente (de baza), Trend, Ghia si Titanium.
Gama de motorizari cuprinde patru motoare pe benzina, doua de 1,6 litri (110 cai putere si 125 de cai putere), de 2 litri (145 de cai putere) si 2,5 litri (220 de cai putere). Propulsoarele diesel au capacitati de 1,8 litri (100 de cai putere si 125 de cai putere) si de 2 litri (130 de cai putere, respectiv 140 de cai putere).
Reprezentantii Romcar apreciaza ca lansarea modelului va impulsiona vanzarile Ford, estimate pentru acest an la peste 17.000 de unitati. Romcar, parte a grupului Tiriac Auto, activeaza pe piata romaneasca din anul 1992 si dispune de o retea nationala de 26 de showroom-uri. Compania distribuie pe piata romaneasca 13 modele Ford - autoturisme si autoutilitare.
Firma a comercializat anul trecut 12.814 autovehicule, corespunzator unei cote de piata de 4,3%, respectiv de 8,16% pe segmentul vehiculelor de import. Avansul fata de 2005 a fost de 66%, rezultat din cresterea cu 75,9% a vanzarilor de autoturisme, la 9.417 unitati, si cu 45% a livrarilor de vehicule comerciale, la 3.397 unitati.
Compania intentioneaza sa-si dubleze reteaua de puncte postvanzare pana la 40 de unitati la sfarsitul acestui an, fiind vizate in principal orasele mici, cu pana la 50.000 de locuitori.