Compania franceza Michelin estimeaza ca vanzarile sale de anvelope vor creste cu 10-20% anul acesta in Romania, pana spre nivelul de 500.000 de unitati, pe o piata unde compania estimeaza o vanzare de 2 milioane de unitati. "Anul trecut am vandut in jur de 300.000 - 400.000 de anvelope. (...) Anul acesta estimam o crestere de 10-20%, iar unul dintre motive ar fi reducerea preturilor", a declarat, citat de NewsIn, directorul comercial al diviziei de anvelope pentru autoturisme si vehicule utilitare a Michelin pentru Romania si Balcani, Cedric Binoit.
Compania estimeaza o crestere in segmenul de anvelope premium, datorita cresterii vanzarilor de automobile de lux. Analistii Michelin preconizeaza pentru acest an vanzari totale pe piata de 2 milioane de anvelope pe fondul cifrelor de anul trecut de 1,9 milioane de anvelope destinate autoturismelor si camionetelor vandute. Binoit declara ca evolutia pietei depinde foarte mult de sezonul de iarna, deoarece lipsa zapezii va atrage o diminuare a vanzarilor pana la 1,7 milioane de unitati. Michelin Romania in parteneriat cu Brigada Politiei Rutiere au prezentat, ieri, un CD educativ cu scopul de a sensibiliza publicul larg asupra problemelor sigurantei in trafic si asupra importantei anvelopelor pentru un condus mai sigur. Discul contine date despre alegerea dimensiunii si tipului de pneu adecvat, informatii despre montare si intretinere, precum si stabilirea corecta a presiunii in anvelope. Din luna iulie, soferii care au avut permisul de conducere suspendat vor primi acest CD cand vor veni sa-si ridice carnetul. Michelin a obtinut in 2006 la cele trei fabrici din tara o cifra de afaceri de 260 milioane euro, cu 30% mai mare decat in 2005. Compania are in Romania trei uzine, dintre care doua produc anvelope (Victoria Floresti si Silvana Zalau) si Romsteel Cord Zalau - fabrica de cord metalic, investitie greenfield a grupului francez. Michelin a investit in Romania peste 150 milioane euro in cei sase ani de prezenta pe piata.