Clasamentul cabrioletelor al caror pret de achizitie nu depaseste 20.000 de euro, fara taxe, este condus de Smart Fortwo si se incheie cu Renault Megane. Cine vrea sa cumpere o masina decapotabila fara sa cheltuiasca o avere sau sa caute motoare superperformante poate gasi cel putin zece masini din aceasta categorie. Smart Fortwo Cabrio este una dintre cele mai accesibile decapotabile. Propulsorul de baza are 0,7 litri si genereaza 61 de cai-putere, imprimind modelului o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 15,5 secunde. Viteza maxima este de 135 de kilometri pe ora. Pretul de achizitie pentru aceasta motorizare incepe de la 10.740 de euro, fara taxe. Gama de motorizari este completata de un alt motor pe benzina, tot de 0,7 litri, dar care genereaza 75 de cai-putere, si de un diesel de 0,8 litri de 41 de cai-putere. Neajunsurile acestei masini sint insa spatiul interior foarte mic, motoare cu puteri reduse si diametru mare de bracaj. Ca alternativa la Fortwo, Smart ofera si un alt model cabrio, denumit Roadster.

Citroën Pluriel se recomanda ca un cabrio-coupe cu un portbagaj mediu, dar plafonul pliabil are o operare complicata. Motorul de 1.360 de centimetri cubi dezvolta 73 de cai-putere. La un pret de pornire de 12.260 de euro, fara taxe, acest model atinge 100 de kilometri pe ora in 13,9 secunde. Viteza maxima este de 164 de kilometri pe ora. Un motor pe benzina mai puternic este de asemenea disponibil, propulsorul de 1,6 litri generind 109 cai-putere. Dieselul de 1,4 litri si 70 de cai-putere nu are filtru de particule.

Opel Tigra Twin Top este un autovehicul cu doua locuri si se aseamana cu Peugeot 206 CC, din punctul de vedere al dimensiunilor si al formelor. Cele doua motoare pe benzina de 1,4 si 1,8 litri dezvolta 90, respectiv 125 de cai-putere. Propulsorul pe motorina 1.3 CDTI de 70 de cai-putere costa 14.552 de euro, cu 1.000 de euro mai mult decit motorizarea de 1,4 litri. Printre dezavantaje se numara pozitia incomoda pentru persoanele inalte.

Disponibil exclusiv cu motorizari pe benzina, Nissan Micra C+C are un pret de pornire de 14.230 de euro, fara TVA. Motorul de 1.386 de centimetri cubi si 88 de cai-putere propulseaza masina de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 12,8 secunde, in timp ce viteza maxima este de 176 de kilometri pe ora. Celalalt motor, de 1,6 litri, dezvolta 110 cai-putere. Clasicul acoperis din tabla si plafonul textil au fost inlocuite cu un acoperis din sticla. Diametrul mare de bracaj si scaunele mici se numara printre minusurile acestui model.

Peugeot 206 CC este propus cu trei motorizari: 1,6 litri de 109 cai-putere, 2 litri de 136 cai-putere si dieselul de 1.560 de centimetri cubi si 109 cai-putere. Cu un pret care porneste de la 14.330 de euro, 206 CC se prezinta cu motoare puternice, insa lasa de dorit finisarea superficiala. Modelul urmeaza sa fie scos din productie in acest an, cind va intra in scena 207 CC. Mitsubishi Colt CZC vine cu doua motoare pe benzina, ambele de 1,5 litri, care dezvolta 109, respectiv 150 de cai-putere. Acoperisul se pliaza in 20 de secunde, insa volumul portbagajului se reduce semnificativ de la 490 de litri la 160 de litri. Preturile de vinzare incep de la 15.590 de euro.

Tot cu doua motoare pe benzina se prezinta si Mazda MX-5, numai ca propulsoarele sint mai puternice. Motorul de 1,8 litri are 126 de cai-putere, in timp ce acela de 2 litri are 160 de cai-putere. Cu preturi incepind de la 15.750 de euro, MX-5 dispune de o multime de echipamente inca din versiunea de baza. Printre neajunsuri, se pot numara scaunele prea tari.

Sub sloganul „motoare pe alese" se dezvaluie Volkswagen Beetle Cabrio. „Broscuta" dispune de patru motoare pe benzina si un diesel de 1,9 litri si 105 cai-putere. Preturile incep de la 16.100 de euro, in cazul motorizarii de 1,4 litri si 75 de cai-putere. Alte motorizari disponibile sint cele de 1,6 litri (102 CP), 2 litri (115 CP) si 1,8 litri Turbo (150 CP). Cel mai mare dezavantaj: formatul nepractic al portbagajului.

Desi scump la achizitie, cel mai mic pret fiind de 16.980 de euro, si cu liste lungi de dotari optionale, BMW MINI Cabrio este disponibil cu trei motorizari, toate de 1,6 litri, care genereaza 90, 105, respectiv 170 de cai-putere. Plafonul se pliaza in 15 secunde, insa spatiul din portbagaj se reduce de la 165 la 120 de litri.

Renault propune Megane CC in cinci variante de motorizare: trei pe benzina si doua diesel. Propulsorul de baza este cel de 1,6 litri de 112 cai-putere. Masina accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,8 secunde, iar viteza maxima este de 195 de kilometri la ora. Pentru acest model, producatorul cere cel putin 18.170 de euro, fara taxe. Alte motorizari pe benzina sint cele de 2 litri, de 135 si 163 de cai-putere. Propulsoarele diesel de 1,9 si 2 litri genereaza 130, respectiv 150 de cai-putere.

Care sint cele mai apreciate masini cabrio, pe www.cotidianul.ro/select