Performanta. Am luat premii frumoase sI pentru publicitate    A 54-a editie a regalului de publicitate mondiala de la Cannes, a venit anul acesta cu primele premii obtinute de agentiile romanesti. La un festival cu o competitiviate ie
Performanta. Am luat premii frumoase sI pentru publicitate    A 54-a editie a regalului de publicitate mondiala de la Cannes, a venit anul acesta cu primele premii obtinute de agentiile romanesti. La un festival cu o competitiviate iesita din comun, chiar si nominalizarea lucrarilor pe lista scurta, printre finalisti este un titlu de glorie pentru cei cativa alesi.     Anul acesta, Romania a avut cinci nominalizari la mai multe categorii, si, inca o premiera, doua duble nominalizari pentru Starcom si pentru GMP. Leo Burnett a fost printre finalisti, cu lucrarea Sweden, pentru brandul Western Union, GMP a fost nominalizata cu lucrarea "Biletul", pentru brandul Mandra sI la categoria "Film", pentru spotul "Porcul" (brand Boom Tv). Starcom a fost dublu nominalizata cu campania "1 din 8 femei", campanie initiata de Avon. Dintre acestia, premiantii nu au intarziat sa apara.   Pe 19 iunie, Romania spargea gheata la Cannes Lions cu un "Silver Lion" ("Leu de Argint") castigat de catre Starcom. A doua zi, pe 20 iunie, GMP si-a adjudecat un "Leu de Bronz". Se poate spune ca lumea buna creativa a inceput sa ia in considerare si valorile romanesti inscrise in competitii specifice, fie ele de film, ori de creatie si strategie publicitara. Dar poate ca nu numai calea deschisa de regizorii romani recent laureati a contat pentru privirile juriului de pe Riviera. Se pare este ca este vorba sI despre o schimbare de atitudine a publicitarilor locali. Intrebat despre cum vede prestatia Romaniei la Cannes anul acesta, Felix Tataru, director GMP a declarat pentru Jurnalul National : " nu ma surprind premiile. Agentiile din Romania sunt creative si fac treaba de nivel mondial. Acum cateva zile patru agentii erau premiate la Nwe York. Si alte multe premii internationale. Cred doar ca am inceput sa participam si ne-am crescut sansele. Am fost prea mult timp dominati de complexul provincialului, inscriind 2-3 lucrari. Anul trecut, Romania a avut in jur de 10 lucrari. Anul acesta, 43. Sa ne intelegem, nu e vorba de cantitate, ci de calitate sI cantitate. Pentru ca e un festival in care se inscriu peste 25 de mii de lucrari. Sunt in finala cateva mii si premiate cateva sute. Cu alte cuvinte cred ca e si vorba de sansa. Nu e suficient sa ai o singura lucrare buna, ca nu stii ce s-a facut in partea celalata de lume, poate similar, sau mai bine. Trebuie sa ai mai multe lucrari exceptionale si sa speri ca astrele vor fi aliniate prielnic."   Nu numai agentiile au participat cu mai multe lucrari, dar festivalul s-a bucurat de mai multa atentie sI din partea agentiilor care au trimis mai multI oameni sa participe la adevarata baie de informatie pe care o reprezinta seminariile, expozitiile, work-shopurile, proiectiile de spoturi din cadrul Cannes Lions. Potrivit ambasadorului al Cannes in Romania. Teodora Migdalovici, anul acesta delegatia romanilor participantI la Cannes a depasit cifra de 80 de persoane. Doar proiectul sau, "15 pentru Cannes", realizat impreuna cu agentia Tempo, a reprezentat participarea a 18 tineri romani pasionatI de publicitate la evenimentele din cadrul Young Creatives, o sectiune destinata aspirantilor la o cariera in domeniu. Studentii romani participantI la Cannes au reprezentat cea mai numeroasa delegatie, fiind urmatI de Coreea cu 17 sI SUA cu 15 tineri creativi.     Povestea de succes a "Biletului" " In 2005 am primit un brief din Sibiu de la Carpalat. Aveau de lansat un brand nou, "Mandra". Am facut atunci o campanie cu care am si castigat de altfel un Bronz la Goldendrum. Ideea era aceeasI : " laptele te face mai puternic". Anul urmator, pe langa campania propriuzisa care continea outdoor si radio, noi am propus acest proiect special pe care am avut bucuria sa il si implementam cu publicatia Zile si Nopti din Sibiu. Practic, lucrarea "Biletul" nu este doar un proiect de creative- media in cadrul unei campanii mai mari. Pe scurt, o revista are pe toate paginile un scris in relief, pe care nu-l intelegi decat in ultima coperta, unde, pe final alb, realizezi ca scrie "Mama, am baut lapticul, sunt la joaca!". Ca si cum un copil ar fi scris un postit deasupra respectivei reviste si a avut atata putere incat urmele s-au impregnat prin toata revista.. Si asta pentru ca "Laptele te face mai puternic. Nu e vorba de o campanie ci de o executie creativa surprinzatoare. Cred ca ideea de a embosa o revista intreaga pentru a trasnmite un mesaj, starnind curiozitate si dramatizand prorpietatile produsului, nu s-a mai facut pe nicaieri in lume." Felix Tataru - Director GMP     Povestea de succes a "1 din 8 femei" "Avon Cosmetics Romania a decis ca in 2006 sa incredinteze in totalitate proiectul "Lupta impotriva cancerului la san", agentiei. Provocarea primita de Departamentul de Inovatie al Starcom Media a fost una complexa, care urmarea deopotriva cresterea notorietatii luptei Avon impotriva cancerului la san, sublinierea importantei depistarii precoce a bolii, si stimularea strangerii de fonduri pentru achizitionarea de echipament medical performant." a declarat Corina Bernschutz, Director de Inovatie, Starcom Romania. In urma focus grupurilor, am descoperit ca desi femeile sunt constiente de existenta cancerului la san, gandesc - "nu mi se poate intampla mie", acesta fiind si motivul pentru care se duc la medic doar atunci cand simptomele deja apar.Pentru a nu ramane intr-o zona impersonala, comunicand doar o cifra seaca, aveam nevoie sa transformam statistica in ceva real, astfel incat femeile sa nu poata ignora mesajul campaniei, fortandu-le pe acestea sa vada si sa simta pericolul. Obiectivul a fost acela de a atinge femeile in timpul vietii lor de zi cu zi, suprinzandu-le cu un mesaj extrem de important, pe care altfel l-ar fi putut ignora" a declarat, in continuare, Corina. In paralel, jurnale ale femeilor care sufera sau au suferit de cancer la san au fost publicate in 14 reviste feminine sau prezentate in emisuni ca "Povestiri Adevarate" si "Surprize Surprize" Celebritati precum Loredana, Gabriela Szabo si Mihaela Miroiu au endorsat campania prin intermediul cybermercialurilor - invitand femeile sa devina parte din campanie. Pentru industria de comunicare cred ca inseamna pe de o parte bucurie si mandrie - Romania a fost pentru prima data premiata la Cannes Lions. " Corina Bernschutz      


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.