Sute de reclame, mii de oameni si atmosfera necenzurata la lansarea mondiala a „Noptii devoratorilor de publicitate" de la Bucuresti.

Pentru prima oara, lansarea „Noptii devoratorilor de publicitate" a avut loc in alt oras decit capitala Frantei, adica in Bucuresti, pentru ca lui Jean Marie Boursicot, initiatorul spectacolului, ii plac reactiile publicului nostru.

Cele peste 6.000 de publivori de la Sala Polivalenta au gustat vineri seara un „meniu" de 500 de spoturi din toata lumea, printre care si clipuri romanesti. Parfumuri, tutun, sex, masini, aer conditionat, magazine, hoteluri si nu numai, reclame proiectate pe cele patru ecrane care au tinut publicul treaz pina la 4.00 dimineata. Cele mai aplaudate spoturi au fost cele sociale, pe teme de SIDA sau protectia mediului.

Ineditul acestui gen de eveniment consta in faptul ca publicul poate sa fumeze, sa consume alcool, sa aplaude si chiar sa huiduie clipurile publicitare.

Un spot din Tarile de Jos era regizat asa: un barbat butona telecomanda, stind in picioare in fata televizorului. Alege un program in care tocmai se facea un exercitiu de hipnoza pentru spectatori si adoarme el insusi. Cind hipnotizorul a pocnit din degete pentru a-l trezi, barbatul a scapat telecomanda din mina si a ramas in picioare, hipnotizat, in fata ecranului. Este o reclama la o companie de asigurari.

O alta reclama, tot din Europa: o tinara trece prin check-in-ul unui aeroport si detectorul biziie. Isi scoate obiectele din metal. Aparatul scoate sunetele de avertizare de mai multe ori, iar ea isi scoate hainele si lenjeria intima. La o verificare cu detectorul pe intregul corp, el a biziit in zona urechilor. Spotul avea ca tema o revista de rock, cu mesajul: „Metalul din capul tau".