Distribuitorul de produse IT Asesoft Distribution estimeaza pentru anul acesta o cota de piata de 22,5% pe segmentul de hard-diskuri si isi propune sa vanda peste 180.000 de unitati, a declarat ieri directorul general al companiei, Iulian Stanciu. Asesoft estimeaza ca piata romaneasca de hard-diskuri va creste anul acesta cu 20% si va depasi 800.000 de unitati. La nivel mondial, valoarea pietei de hard-diskuri este de 30 miliarde dolari. Asesoft Distribution considera ca segmentele cu cel mai ridicat potential de crestere de pe piata de hard-diskuri din Romania sunt reprezentate de unitatile externe si de cele pentru laptopuri. Piata unitatilor externe din Europa Centrala si de Vest a cunoscut in ultimii ani o crestere semnificativa, tendinta care se va inregistra si in Europa de Est. De asemenea, compania considera ca pana la sfarsitul anului unitatile de 160 GB le vor inlocui pe cele cu o capacitate de 80 GB, iar vanzarile unitatilor de 750 GB vor creste in 2007 cu pana la 30%. Western Digital a lansat in Romania noi produse. Modelul WD Passport este un hard-disk extern miniatural de 250 GB, a carui alimentare are loc prin intermediul conexiunii USB. Modelul My Book World Edition este un aparat extern cu capacitatea de 1,5 Terabytes (TB), care poate inmagazina continutul a aproape 2.200 de CD-uri. Asesoft Distribution a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 72,2 milioane dolari, in crestere cu 51% fata de anul anterior si isi propune realizarea unei cifre de afaceri de 95 milioane dolari in 2007. Asesoft are o baza de peste 1.000 de companii active si este furnizor important al retelelor de retail locale.