Ministerul Transporturilor intentioneaza sa concesioneze in urmatorii trei ani aproximativ 1.400 km de autostrada si drumuri expres din 2.200 km care vor fi construiti in Romania, iar primul contract de concesionare va fi incheiat in 2008, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Solutia concesionarii este folosita in majoritatea statelor din Uniunea Europeana.
De exemplu, in Austria s-au construit prin concesionare 2.000 km, in Franta 7.400, in Italia 5.593, iar in Spania 2.610. Este necesar sa construim autostrazi in concesiune, pentru ca astfel putem asigura finantarea si sa finalizam pana in 2013 principala retea de autostrazi din Romania", a spus Orban.
Ministrul a precizat ca, pentru constructia retelei de autostrazi in Romania, o parte din finantare va veni din fondurile europene, respectiv culoarul IV Nadlac-Arad-Lugoj-Deva-Sibiu, precum si tronsonul Cernavoda-Constanta si centura ocolitoare a Constantei. Autostrada Bechtel se va face cu finantare de la buget, iar pentru cea mai mare parte a sectiunilor de autostrazi se va utiliza mecanismul de concesionare. Tronsoanele care vor fi incluse pentru concesiune sunt: Ploiesti-Comarnic, Comarnic-Predeal, Predeal-Brasov, Sibiu-Pitesti (portiunea face parte din coridorul IV, insa nu are finantare din fondurile europene). De asemenea, vor mai fi concesionate portiuni din coridorul IX, respectiv centura Nord Bucuresti, autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani si Focsani-Albita. Tot in sistem de concesiune se va executa si autostrada Moldova, care va lega Tg. Mures de Iasi, precum si mai multe drumuri expres, intre acestea numarandu-se Arad-Oradea si Petea-Baia Mare. Ministerul Transporturilor va concesiona si serviciile de operare si intretinere de pe autostrada Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. Ministrul Orban a precizat ca procedurile pentru concesionare vor dura intre 18 si 24 de luni, estimand ca in urmatorii trei ani vor fi semnate toate contractele.