In aceasta luna, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), prin Departamentul sau de Internet, si compania germana Spring GmbH, castigatoarea selectiei de oferte pentru alegerea furnizorului solutiei tehnice, vor testa sistemul de masurare a traficului pe net.
In iulie va fi demarat procesul de contorizare a traficului pe cele 150 de site-uri inscrise in Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), in luna august se va masura audienta, proces in cadrul caruia se vor face si cercetari cu privire la profilul utilizatorilor fiecarui site inscris in studiu.
"De saptamana viitoare, toate site-urile care au ales sa fie beneficiare ale Studiului de Audienta si Trafic Internet si au semnat deja contractul cu BRAT, in acest sens, vor primi tag-ul de masurare. Procesul de implementare a acestui tag in cele mai mult de 150 de site-uri inscrise in studiu in prezent va dura aproximativ o luna, poate mai putin. Imediat ce acest proces va fi finalizat, va incepe masurarea oficiala a traficului", a declarat Arina Ureche, director general al BRAT.
Studiul realizat de BRAT are, spre deosebire de cel oferit de NetBridge, prin Trafic.ro, cateva particularitati, una dintre acestea fiind caracterul confidential al unei parti a datelor obtinute dupa masuratori. Confidentialitatea datelor pare sa ii atraga pe marii jucatori de pe piata online din Romania. Bogdan Gheorghe, unul dintre fondatorii Softpedia.com, a decis sa isi retraga site-ul din Trafic.ro.
"Intr-o industrie online dezvoltata, cum e cazul in SUA, statisticile site-urilor nu sunt publice", spune cofondatorul celui mai vizitat site din Romania, adaugand ca aceste date "sunt esentiale pentru dezvoltare si intrecerea concurentei" si este, deci, recomandabil ca ele sa nu fie facute publice in totalitate. Pornind de la decizia Softpedia de a renunta la auditarea Trafic.ro, se poate presupune o concurenta intre cei doi furnizori de statistici online, NetBridge si BRAT, idee respinsa, insa, de ambele parti.
"Cele doua sisteme de masurare sunt diferite, din foarte multe puncte de vedere. Daca editorii doresc sa isi masoare site-urile prin doua sisteme pentru a putea compara datele, o pot face si prin mai multe, existand si alte aplicatii (unele si gratis) disponibile", este de parere Arina Ureche. La randul sau, directorul de comunicare al NetBridge, Sorin Tudor, a admis posibilitatea unei duble auditari, preferate de majoritatea site-urilor. "Este firesc, pentru ca in acest fel va exista tot timpul o statistica de control, un termen de comparatie. Proprietarii site-urilor inscrise in BRAT vor dori sa stie daca banii pe care ii platesc sunt cheltuiti eficient si onest si, prin urmare, vor avea nevoie de statisticile gratuite ale Trafic.ro, cel putin la nivel de reper", considera Sorin Tudor. De altfel, directorul de comunicare al NetBridge este de parere ca Softpedia.com se va intoarce in Trafic.ro.
"Avand in vedere ca vizitatorii Softpedia.com sunt preponderent din afara Romaniei si, ca, prin urmare, modelul de business este altul in actualul context, consider ca pasul facut de Softpedia.com este oarecum explicabil. Mai mult, nu ma astept ca Softpedia sa se inscrie in BRAT, sau, in cazul in care o va face, sa prefere sa fie auditata de Trafic.ro si de BRAT". Bogdan Gheorghe nu este insa de acord cu ideea de a-si inscrie site-ul in doua studii.