Cosmote devine un concurent de temut pe piata telefoniei mobile     Cosmote a ajuns la 2 milioane de utilizatori intr-un an si patru luni, si numarul acestora este in crestere. Leonard Doroftei este noua imagine a companiei. Vom vedea care sunt motivele acestei asocieri si planurile de viitor ale Cosmote intr-un interviu cu directorul de Marketing & Comunicare Cosmote Romania, Costas Kapetanopoulos.     a€  Jurnalul National: De ce s-a asociat Cosmote cu Leonard Doroftei?   Costas Kapetanopoulos: Echipa de Marketing & Comunicare a Cosmote care a implementat acest proiect a urmarit sa transmita un mesaj de multumire tuturor clientilor sai, celor care i-au fost alaturi inca de la inceput, intr-un mod original, dar care sa se inscrie in coordonatele pozitionarii Cosmote: un brand de incredere pentru oameni, care este alaturi de ei in viata de zi cu zi. Astfel s-a realizat o paralela intre povestea unui om deosebit, cu o cariera de succes, cladita de la zero prin forte proprii si truda, care a ramas in continuare apropiat de cei care l-au ajutat de-a lungul timpului.   Leonard Doroftei este unul dintre cei mai iubiti sportivi romani ai tuturor timpurilor, un adevarat campion, impresionand si castigand simpatia publicului prin performantele atinse in cariera sa si prin faptul ca a ramas modest, nu s-a indepartat de idealurile sale, de prieteni si de mentori. In acelasi timp, pugilismul este un sport extrem de solicitant, unde numai cei cu adevarat ambitiosi si muncitori reusesc. Comparatia se regaseste in viata de zi cu zi, unde Cosmote a reusit in urma unor eforturi constante, sustinute, sa atinga 2 milioane de clienti, luptand in ring si castigand competitia in fata companiilor deja consacrate.   Ca si Leonard Doroftei, Cosmote isi aminteste de unde a plecat, de oamenii care i-au fost alaturi inca de la inceputul ascensiunii in Romania si a dorit sa transmita un mesaj personalizat si emotional fiecaruia dintre cele doua milioane de clienti.     Model de conduita a€  Jurnalul National: Considerati ca Mosua€™ este un exemplu al reusitei in viata? Costas Kapetanopoulos:Doroftei este un exemplu pentru un om de succes, care s-a ridicat prin propriile forte, necazand in mirajul succesului, ramanand in continuare un om modest, discret, cald, aproape de cei care i-au fost alaturi in tot acest timp. Este un exemplu pe care ar trebui sa il urmam in numar cat mai mare.     a€  Jurnalul National: Asocierea unei marci cu marii sportivi (vezi Nadia Comaneci, Ilie Nastase, -Gica Hagi) e o modalitate des folosita in publicitatea romaneasca. Credeti ca testimonialele sunt o garantie a succesului?   Costas Kapetanopoulos:Sunt, in masura in care personalitatea pe care o utilizezi se identifica insa cu valorile brandului si ale companiei.     a€  Jurnalul National: Care sunt valorile marcii Cosmote?   Costas Kapetanopoulos:Valorile noastre se regasesc si in brandul local, care este onest, direct si mai ales aproape de consumator.O marca este ceea ce face. Conform celor mai recente studii de brand, utilizatorii percep Cosmote ca un brand tanar, dinamic, deschis, prietenos si optimist.     a€  Jurnalul National: Utilizatorii Cosmote sunt in majoritate tineri. Ce strategii veti folosi pentru a castiga si potentialii consumatori din celelalte categorii de varsta?   Costas Kapetanopoulos:Vom pastra pozitionarea avuta pana acum, de companie care ofera cele mai relevante, de calitate si accesibile produse si servicii pentru toti utilizatorii din Romania. Pe langa segmentele carora ne-am adresat pana in prezent, ne vom concentra anul acesta si pe segmentul de business, unde deja am lansat Cosmote Business, o oferta inovativa, introducand pentru prima data pe piata o extraoptiune, cu ajutorul careia angajatii unei companii pot comunica intre ei gratuit si nelimitat, eficientizand astfel la maximum bugetul de comunicatii al unei companii. Pe langa extraoptiune, pachetele Cosmote Business ofera pana la 1.000 de minute nationale fiecarui utilizator.     a€  Jurnalul National: Pe ce loc se afla momentan Cosmote in clasamentul companiilor de telefonie mobila?   Costas Kapetanopoulos:Din punct de vedere al brandului, indicatorii de preferinta si awareness ai Cosmote, conform celor mai recente studii de brand, plaseaza compania in topul preferintelor consumatorilor si al celor care doresc sa achizitioneze un serviciu de telefonie mobila. Indicatorul de preferinta se situeaza in jurul a 93%, cel mai ridicat de pe piata, in vreme ce indicatorul pentru intentia de cumparare se situeaza la 55%. Cosmote a reusit in numai 16 luni de la intrarea pe piata sa atinga doua milioane de utilizatori si o cota de piata de peste 10%, devenind astfel al treilea operator important de pe piata.       Investitii a€  Jurnalul National: Cat a investit Cosmote in publicitate? Va ganditi sa exploatati in comunicarea marcii si mediile neconventionale?   Costas Kapetanopoulos:Bugetul alocat pana in prezent publicitatii pozitioneaza Cosmote in top 10 al advertiserilor din Romania. Cosmote comunica si in prezent prin intermediul mediilor neconventionale. 80% din bugetul de advertising se indreapta catre mediile traditionale, in special publicitatea tv.       Planuri de marketing, achizitii si investitii de viitor In termeni de marketing se doreste ca brandul Cosmote sa ramana in continuare in topul preferintelor romanilor. Din punct de vedere comercial, anii 2006-2007 marcheaza varfurile investitiilor derulate de Cosmote in Romania, care se cifreaza la 500 de milioane de euro. Conform angajamentului asumat, Cosmote a reusit sa creasca acoperirea retelei la nivel national la aproximativ 95% din populatie si 85% din teritoriu, urmand sa depaseasca acoperirea celorlalti operatori pana la sfarsitul acestui an.   Din punct de vedere al rezultatelor financiare, Cosmote are ca tinta raportarea unei valori EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) pozitive pana in 2008 si raportarea primului profit in anul 2009, cu o crestere anuala ce se poate situa intre 30% si 35%. Doua dintre elementele importante ce pot contribui la succesul pe termen lung al Cosmote sunt achizitia Germanos, cel mai puternic lant de retail de telefonie mobila din Romania, precum si asteptata introducere a sistemului de portabilitate a numerelor, care va intari concurenta pe piata locala si de unde va avea de castigat operatorul care lanseaza cele mai relevante si accesibile oferte, ne-a dezvaluit echipa de marketing a companiei Cosmote.