Fuziunea intre aeroporturile Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca. Fuziunea Societatii Aeroporturi Bucuresti a fost suspendata ca urmare a unei hotarari luate de un judecator de la Registrul Comertului. Au existat doua contestatii privind fuziunea si s-a tinut cont de cea facuta de Aviatia Utilitara", a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Replicand deciziei, acesta a adaugat ca ministerul de resort urmeaza sa faca recurs si sa modifice actuala ordonanta privind infiintarea Societatii Aeroporturi. Ministrul Transporturilor este de parere ca decizia de suspendare a fuziunii celor doua aeroporturi va afecta procedurile privind privatizarea Societatii de Aeroporturi Bucuresti, deoarece nu va putea fi ales consultantul.

Retrocedarile, batu-le-ar vina

Ministrul a precizat ca va propune o hotarare de guvern, astfel incat cele doua aeroporturi sa poata functiona separat pana la rezolvarea problemei.
"Ministerul va preda terenul de 8,9 hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentionez sa fac o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia pe care a luat-o judecatorul delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa ne dea decizia pentru inregistrarea noii societati", a spus Orban. Ministrul a adaugat ca Aviatia Utilitara a facut o noua cerere pentru retrocedarea altor 17 hectare de teren aflate in apropierea pistei de la Baneasa. "Aviatia Utilitara si-a adus aminte dupa cativa ani ca mai are de luat un teren de 17 hectare si cred ca aceasta opozitie este folosita ca forma de presiune asupra Ministerului Transporturilor pentru a aproba cererea legata de cel de-al doilea teren", a afirmat ministrul.
Orban a precizat ca aceasta solicitare este in procedura administrativa si ca nu a fost trecuta in contestatia facuta de Aviatia Utilitara.

Proiecte indraznete

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Alexandru Galiatatos, declara la jumatatea lunii mai ca Aeroporturile Baneasa si Otopeni vor functiona ca puncte de lucru ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, urmand ca in perioada urmatoare sa fie ales un consultant in vederea privatizarii noii societati. Procesul de fuziune dintre cele doua aeroporturi a inceput in luna martie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va avea doua puncte de lucru, respectiv Aeroporturile Otopeni si Baneasa. In urma fuziunii, urmau sa fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara.
Printre avantajele pe care urma sa le aduca fuziunea celor doua aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi si cel privind constituirea unui pachet de actiuni care sa fie listat la Bursa in vederea privatizarii. Proiectul de fuziune prevede si reducerea personalului necesar pentru activitatile administrative si redistribuirea personalului pentru activitatile cu deficit de personal.
In prezent, pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, exista proiecte in valoare totala de 38 milioane euro, care vor fi finalizate in 2007 si 2008 si care vizeaza sistemul de securitate, telecomunicatiile si instalatii pentru producerea de energie electrica si termica.

Citeste si:

Controverse vechi

Aviatia Utilitara Bucuresti SA a dat in judecata Ministerul Transporturilor, Aeroportul International Bucuresti-Baneasa (AIBB), Primaria Capitalei si Oficiul de Cadastru la 11 august 2000, solicitand anularea certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de 8,9 hectare emis la 4 aprilie 2000 de Ministerul Transporturilor in beneficiul AIBB. In motivarea cererii sale, SC Aviatia Utilitara arata ca, desi solicitase Ministerului Transporturilor sa-i elibereze un certificat privind dreptul sau de proprietate asupra terenului respectiv pe care il avea in patrimoniu si il folosea efectiv, fara intrerupere, de la infiintarea in 1964 a Intreprinderii de Aviatie Utilitara a carei succesoare este, ministerul a dat terenul Aeroportului Baneasa. Inalta Curte de Casatie si Justitie a recunoscut, in 14 septembrie 2004, dreptul de proprietate al Aviatiei Utilitare asupra terenului in suprafata de 8,9 ha situat pe DN 1, in apropierea Aeroportului Baneasa. Aceasta hotarare a fost insa atacata de Ministerul Transporturilor, AIBB si Oficiul de Cadastru, iar in 4 aprilie 2005 instanta suprema a decis anularea sentintei din septembrie 2004. Aviatia Utilitara a facut recurs, pe care, in final, ICCJ l-a admis in 10 octombrie 2006. Tot atunci, instanta suprema a obligat Ministerul Transporturilor sa emita pentru Aviatia Utilitara certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare.

Ministerul Transporturilor vrea sa introduca rovigneta de o zi

Ministerul Transporturilor va introduce in perioada urmatoare rovigneta pentru o zi, decizia fiind luata in urma discutiilor pe care ministrul Transportuilor, Ludovic Orban, le-a avut cu omologul sau bulgar. "Am discutat cu Ministerul Transporturilor din Bulgaria legat de rovigneta pentru o zi si am decis sa o introducem si pe drumurile din Romania. Voi stabili daca facem un proiect de lege sau de ordonanta pentru introducerea rovignetei pentru o zi", a declarat ministrul Ludovic Orban. Rovigneta romaneasca va putea fi cumparata si din Bulgaria si invers. "Introducerea rovignetei este conforma cu regulile Uniunii Europene, astfel incat putem folosi principiul urgentei. Vom incerca sa promovam proiectul in termen foarte scurt", a precizat ministrul. In conformitate cu Legea nr. 101/2007, rovigneta se poate achita atat de catre utilizatorii romani, cat si de utilizatorii straini pe perioade de 7 zile, 30 zile, 6 luni si 12 luni, fapt ce va duce la cresterea numarului de rovignete ce vor fi eliberate in perioada urmatoare.