La inceput a fost Programul. Ca orice Program, aplicand metoda murphy-sta, trebuia sa se aleaga praful de el. Cei care l-au elaborat si care au fost alesi in baza lui si-au dat seama ca sunt cam in divergenta de opinii si de metode. Asa ca au aparut ai lor si ai altora. Ai lor erau arondati la Cotroceni, ceilalti la Palatul Victoria. O faza incipienta a dezvoltarii procesului de divizare. Parlamentul s-a dovedit laboratorul perfect. Prin incrucisari repetate si cam ciudate din punct de vedere ideologic au aparut cei 322, prea iute dornici de debarcarea Presedintelui. Un experiment ratat, deoarece in eprubetele politice lipseau tocmai reactivii. Ca motivatie a demersului de suspendare a a€˛tintei" Basescu, a€˛turnesolul" nu prea indica nimic. Culoarea lui se schimba de la o declaratie la alta. Ba era a€˛baza", ba era a€˛ acid". Asa ca s-a cerut parerea unui laborator consacrat si renumit pentru desele experimente la care a fost supus. S-a aplicat testul referendumului. a€˛Cobaii" scosi o data la patru ani , sau cand vor a€˛laborantii", sa fie examinati cu privire la perceptia fata de combinatiile politice, au raspuns la stimul cu a€˛NU" certificand ca a€˛acidul" aruncat in ochii presedintelui este, de fapt, apa de ploaie. Dupa a€˛NU", experimentul nu s-a terminat. Ieri au fost certificati cei 119, o combinatie care se doreste un exploziv pus sub fotoliul de premier. Se asteapta sa si provoace daune guvernamentale. |nca lucrurile sunt intr-o faza de sedimentare a combinatiei intre compusul reactiv 322 cu cel inregistrat ca 119. Este o combinatie in premiera si extrem de instabila. Oricand a€˛laborantii" risca sa se arda si sa nu le mai iasa nimic la testul pe a€˛cobai". Aceasta pentru ca s-ar putea ca materialul electoral de testare sa capete imunitate la potiunile politice, ceea ce poate conduce la concedierea echipei de cercetare cu tot cu personalul auxiliar.
Cam aceasta este perceptia mea despre mediul si clasa politica din Romania. Un laborator prost dotat, fara specialisti, fara agenda de cercetare si cu un buget care este risipit pe experienta proiecte de distrugere institutionala prin simpatie. Efectul 322 are reactie prin compusul 119 si nu se stie finalitatea si ma refer la cea politica unde cativa reactivi, cum mai mentionam, sunt extrem de instabili. Daca lucrurile s-ar desfasura intr-un laborator securizat poate ca n-ar fi mare lucru. Insa nu se intampla asa, gazele toxice ale compusilor s-au infiltrat in atmosfera, provocand senzatii de paralizie institutionala. La doar 6 luni de la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, Bucurestiul este incremenit in proiecte. Nicio institutie guvernamentala nu mai reactioneaza. Antidotul - intrarea in normalitate- intarzie sa fie administrat. Cu riscurile de rigoare, deoarece toxinele provoaca leziuni cronice la nivelul sistemului nervos. Un lucru care da de gandit reprezentantilor mediului de afaceri care cer sistarea experimentelor politice, experimente care au generat blocaj. "In nicio tara din lume nu se poate asigura o declupare a politicului de economic, deci decidentii politici trebuie sa accepte ca-si asigura intreaga responsabilitate pentru agravarea unor dezechilibre economice, incetinirea procesului de stimulare a investitiilor, autohtone sau straine, ca si aparitia unor conflicte de amploare de natura sociala, toate putand fi evaluate in bani"- avertizau ieri reprezentantii Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania. Reactia mediului de afaceri este fireasca. Exista riscul ca Romania sa piarda enorm din acest conflict politic ridicat la rang de experiment. Si cel mai mult vor pierde micii intreprizatori care isi puneau speranta ca odata acceptati in Uniunea Europeana vor beneficia de un sprijin pentru dezvoltarea micilor afaceri. Ei s-au uitat peste gard, in Germania, de exemplu, unde au vazut ca 70 la suta din exporturile acestei tari sunt realizate de catre sectorul intreprinderilor mici si mijlocii. Ei mai credeau ca dupa 1 ianuarie 2007 vor beneficia , asa cum li s-a promis, de fonduri europene. Sperante desarte. Nimeni nu mai are timp de asa ceva. La fosta Agentie Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie- acum sincer nu stiu cu ce se mai ocupa- se fac pronosticuri politice si nu programe de finantare. Cei care ocupa birourile de acolo, sincer, nici nu stiu daca mai sunt angajati si prefera sa tina telefoanele inchise. Despre IMM-uri, despre finantarea acestora se va discuta dupa inchiderea sesiunii de toamna a experimentelor politice. Care finantari, care programe? Intrebam si noi, deoarece perceptia micilor intreprinzatori fata de programele de sprijin este dezastruoasa. Sondajele releva ca numai 14% din firmele mici si mijlocii din Romania au cunostinte despre posibilitatea de a accesa fonduri europene, in timp ce la nivelul Uniunii Europene, si doar 45% dintre IMM-uri cunosc programele de finantare. Cand vine vorba despre situatia politica, 100% dintre intreprinzatori cunosc faptul ca partidele politice si guvernul nu au timp de ei. Cand se va trage linie?