Producatorul de mezeluri Elit estimeaza o crestere a afacerilor cu 30%, in acest an la 65 milioane euro de la 50 milioane euro in 2006, in urma majorarii capacitatii de productie si a lansarii unei campanii de marketing la nivelul intregii tari, au anuntat intr-o conferinta de presa reprezentanti ai firmei. Compania, detinuta de omul de afaceri, Dorin Mateiu, a inceput anul trecut constructia unei fabrici de mezeluri in Alba Iulia, cu o capacitate de 100 tone pe zi, care a necesitat o investitie de 12 milioane euro, unitatea urmand sa isi inceapa activitatea la sfarsitul lunii iunie.
Noua capacitate de productie va permite companiei sa iasa si la export, in principal fiind vizate tarile invecinate, a declarat directorul de vanzari Elit . In prezent, cea mai mare parte a materiei prime folosite (circa 90%) provine din import. Pentru a reduce dependenta de importuri, compania deruleaza mai multe investitii in ferme de crestere a animalelor. "Anul acesta mai avem in derulare dezvoltarea unei ferme de porci, pe o suprafata de 20 hectare, care necesita o investitie de doua milioane euro, a unei ferme de taurasi si constructia unui abator cu o capacitate de prelucrare de 4.500 capete/zi, pentru care vor fi investite fonduri de 5,2 milioane euro", a anuntat directorul de vanzari Elit. Elit utilizeaza lunar circa 1.000 tone de carne provenita din import, reprezentand 90% din necesarul total de materie prima al companiei si intentioneaza sa reduca la jumatate materia prima provenita din import, potrivit reprezentantilor companiei. Firma mai detine o fabrica de mezeluri cu o capacitate de 50 tone pe zi si o ferma.

Campanie de promovare de 1 milion de euro

Elit va derula o companie de comunicare, care va avea un buget de un milion de euro, dintre care 700.000 euro pentru reclame TV. Infiintata in 2002, Elit este, conform reprezentantilor companiei, unul dintre primii cinci producatori de preparate din carne din Romania, cu o cota de piata de 7%.
Firma are 900 de angajati si detine un portofoliu de 150 de produse. Principalul canal de distributie al companiei este reprezentat de comertul traditional, cu 80% din vanzari, in vreme ce retelele moderne de distributie acopera numai 20%. Totodata, aproximativ 70% din totalul vanzarilor sunt obtinute in Transilvania. Elit mai detine cinci magazine in Alba Iulia si in Cugir si isi propune sa deschida cel putin un magazin in toate resedintele de judet.
In afara producatorului de mezeluri, Dorin Mateiu mai detine si o firma de transport international si una cu activitati in importul si distributia de materii prime pentru industria carnii.