Compania Dacia a vandut peste 12.000 de masini, in primele cinci luni, pe piata franceza, cu 30,2% mai mult comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, in timp ce vanzarile marcii Renault au scazut cu 13,5%, potrivit unui comunicat remis vineri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
In perioada ianuarie - mai, pe piata franceza au fost inmatriculate 12.146 masini marca Logan, in crestere fata de cele 9.326 inscrise in primele cinci luni din anul 2006. Cota de piata a marcii romanesti a urcat la 1,4%, in primele cinci luni, in timp ce la inceputul lui iunie 2006 era de 1,1%.
Luna trecuta, francezii au achizitionat 2.576 de unitati sub marca Logan berlina si MCV, in crestere cu 34,5% fata de a cincea luna din anul 2006, potrivit NewsIn. Francezii au achizitionat in acest an, in total, 864.000 de autoturisme, cu 2,4% mai putin decat in primele cinci luni ale anului trecut.
Masinile marcilor franceze au cota de 53% din piata, insa vanzarile acestora au scazut cu aproape 7%. Pe de alta parte, cota autoturismelor apartinand marcilor straine creste in continuare, pe fondul avansului vanzarilor cu 2,7%, conform statisticilor CCFA.
Vanzarile companiei Renault au scazut cu 13,5% in primele cinci luni, cand au totalizat 187.649 de unitati.
Marca are o cota de piata de 22%, fiind urmata de Peugeot cu o cota de 18% si Citroen cu 14%. La marcile de import, cele mai bune cote de piata le-au avut Volkswagen, cu 6,8%, Toyota - Lexus cu 5,1% si Ford cu 5%. Franta a fost cea mai importanta piata externa pentru compania Dacia, cu 18.742 de masini vandute in 2006, dublu fata de anul 2005. Anul trecut, in Franta au fost inmatriculate peste doua milioane de masini.