Piata de comert electronic a produselor IT&C va ajunge in acest an la 125 milioane euro, cu peste 100%, comparativ cu anul trecut, principalul motor de crestere ca valoare fiind vanzarea de notebook-uri, apreciaza Radu Apostolescu, director executiv eMag, liderul pietei de profil din Romania. Potrivit acestuia ritmul de crestere va continua si in anii urmatori in 2008, dimensiunea pietei urmand a ajunge la 300 milioane euro, in 2008. Explicatia acestor cresteri, care sunt cele mai mari dintre tarile din regiune, consta in o tot mai buna cunoastere a mediului on-line de catre consumatorul roman si a beneficiilor pe care le reprezinta aceasta modalitate de a face cumparaturi. In ceea ce priveste modalitatile de plata, romanii sunt inca destul de reticenti in efectuarea de plati on-line reprezentantii eMag apreciind ca in aproximativ 5% din tranzactii plata se face cu cardul, deoarece bancile nu au inca un program pentru a stimula aceasta modalitate de plata. In acest sens pana la sfarsitul anului, eMag va avea un instrument de plata on-line dezvoltat in parteneriat cu o banca, mai spune oficialul eMag.
In prezent, compania se pliaza pe specificul ales de romani pentru ca: "Daca clientul prefera sa nu plateasca cu cardul, noi nu putem inota impotriva curentului", apreciaza Apostolescu. Circa 40% din clientii magazinului on-line sunt reprezentati de clientii corporate, "indiferent ca isi cumpara un produs pentru ei, dar pe firma pentru a-si putea deduce TVA". O cumparatura medie reprezinta valoric circa 1.000 - 1.100 de lei, apreciaza Apostolescu.
In afara de notebook-uri cu o cota de piata estimata in 2007 la 20% (aproximativ 40.000 de unitati), fata de 12% in 2006, cele mai vindute produse eMag au mai fost monitoarele LCD si aparatele foto digitale, care au o cota de piata de 10%, fiind comercializate 20.000 de unitati.
Cifra de afaceri a magazinului on-line de sisteme de calcul de produse de birotica eMag a depasit in primul trimestru 16,5 milioane de euro. Cresterea anuala inregistrata pana la sfarsitul lui 2006 a fost de circa 300%.

Vor sa se extinda si spre alte categorii de produse

Strategia companiei este sa largeasca gama de produse oferita, incluzand si pe cele negre (televizoare, console de jocuri si home-entertainement). De asemenea, firma urmareste sa se extinda si catre alte categorii de produse, cum ar fi cartile sau DVD-urile. eMag comercializeaza, in prezent, circa 11.000 de tipuri de produse, adica 225 de branduri IT&C, electronice si electrocasnice. Pentru 2007, magazinul on-line estimeaza o cifra de afaceri de peste 70 de milioane de euro, dublu fata de anul trecut fiind in acelasi trend ca si piata. eMag a raportat un volum de vanzari de produse HP in primul trimestru de 2,5 milioane de euro, cu o crestere de peste trei ori. Produsele HP detin o pondere importanta in portofoliul eMag, reprezentand o cota de aproape 17% din cifra de afaceri a magazinului. Printre principalele categorii de produse HP comercializate de eMag se numara notebook-urile, cu o cota de piata de 60%, imprimantele si multifunctionalele (25% din cota de piata), monitoarele (10%) si serverele (5%). Deoarece cresterea vanzarilor de produse HP din Romania este cea mai mare din intreaga regiune, compania americana a declarat eMag Partenerul Preferat din Romania. Potrivit lui Radu Enache, directorul general HP Romania, aceasta distinctie este una onorifica si se acorda doar partenerilor care inregistreaza un volum de vanzari de produse HP de peste 100.000 de euro anual. In Romania, mai exista alti 70 de parteneri preferati, insa niciun alt magazin on-line. In afara de HP, alti parteneri importanti ai eMag sunt Dell, cu 9% din vanzari si Toshiba, cu 7%. eMag a fost lansat in 2001, ca un magazin on-line de sisteme de calcul, iar, in prezent, are 200 de angajati si este operat de companiile Dante International si eMag International. Alte magazine on-line de profil mai sunt Cgsistem sau Deluxe Computers.